رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: 2 میلیون ایرانی در کشور های دیگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

2میلیون ایرانی مقیم خارج کشور  بیمه تامین می شوندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در مراسم معرفی و بهره برداری از سامانه های اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی که امروز ( دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 40سال از حیات سازمان تامین اجتماعی می گذرد و طبق ماده 5 سازمان تامین احتماعی تمام اتباع خارجی که دارای کارت کار هستند باید بیمه اجباری شوند که متاسفانه 40سال این قانون مغفول مانده و تنها 15هزار نفر از اتباع خارجی بیمه هستند در صورتی که طبق آمار تعداد اتباع خارجی در کشور ده ها برابر این تعداد است.

وی افزود: امروز تمام زیر ساخت ها برای بیمه تمام اتباع خارجی در کشور فراهم شده است و حتی کسانی که شاغل نیستند می توانند خود را تحت عناوین بیمه مشاغل آزاد بیمه کنند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: هدف از اجرای این طرح شناسایی نیروی انسانی ، جلوگیری از حوادث در حین کار است.

نوربخش ادامه داد: بخش دوم این طرح تحت پوشش قرار دادن اتباع ایرانی خارج از کشور است .

وی افزود: انعقاد 2 قراردارد که اولین آن قرار داد با کشور ترکیه است در دستور کار مجلس شواری اسلامی قرار گرفته است تا افراد بتوانند سوابق کاری خود را از کشورمان به کشور دیگر منتقل کنند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: هدف ما از اجرای این طرح تحت پوشش قرار بیمه دادن صد در صد اتباع خارجی داخل کشور و تحت پوشش قرار دادن 2میلیون ایرانی در دیگر کشور ها است، اما این افراد باید دارای پرونده پزشکی باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
مردم داخل کشور بیمه نیستند اونایی که به خارج رفتند بیمه میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
اغلب مهندسان ناظر و مجری نظام مهندسی ساختمان, فاقد بیمه تامین اجتماعی بازنشستگی هستند
آخرین اخبار