مصرف بنزین در استان چهارمحال و بختیاری افزایش و مصرف نفت سفید و نفت کوره کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختياری در نشست خبری گفت: در 5 ماهه نخست امسال بیش از 3 میلیون و 11 هزار لیتر بنزین سوپر در استان عرضه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 و نیم درصد افزایش داشته است.

مجتبی سرداری افزود: همچنین در این مدت بیش از 111 میلیون و 367 هزار لیتر بنزین معمولی در جایگاه های سوخت به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 3 و نیم درصدی دارد که افزایش حضور گردشگران و مسافران از جمله دلایل این رشد می باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 236 هزار و 700 لیتر نفت سفید به فروش رسید که با کاهش 39 و نیم درصدی همراه بوده و این امر نشان دهنده افزایش مصرف گاز طبیعی شهری است.

سرداری اضافه کرد: یک میلیون و 863 هزار لیتر نفت کوره از ابتدای سال تاکنون در استان مصرف شده که در مقایسه با سال گذشته 33 درصد کاهش دارد.

وی همچنین گفت: بیش از 99 میلیون و 119 هزار لیتر نفت گاز از ابتدای سال در سطح استان مصرف شد که در مقایسه با سال گذشته با کاهش 5 درصدی همراه بود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری، اجرای طرح عرضه سوخت نفت گاز به خودروهای برون و درون شهری بر اساس اجرای طرح پیمایش و تک نرخی شدن این فرآورده را از مهمترین علل کاهش این محصول برشمرد.

سرداری با اشاره به رشد 12 درصدی مصرف گاز طبیعی فشرده CNG گفت: در 5 ماهه نخست امسال 38 میلیون و 749 هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده در استان به فروش رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 12 درصدی همراه بود.

وی افزود: به ازای مصرف 38 میلیون و 749 هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده CNG حدود 38 میلیون لیتر بنزین در چهارمحال و بختیاری صرفه جویی شد که این مقدار 30 درصد از سهم سبد سوخت استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته سرداری؛ از ابتدای امسال همچنین 9 هزار و 129 تن گاز مایع در چهارمحال و بختیاری مصرف شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار