این باکتری کشنده در سواحل دریاها زنده زنده شما را می خورد

يك باكتري گوشت خوار وجود دارد كه از طريق زخم هاي باز وارد بدن شده و گوشت هاي انسان را مي خورد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ به تازگي اخباري در آمريكا مبني بر آلوده شدن يك زن در كنار ساحل به باکتری های گوشت خوار خزنده منتشر شده است.

التهاب غلاف نکروزان  یک عفونت نادر اما تهدید کننده زندگی است که بافت نرم بدن را مي خورد از این رو، نام باکتری های گوشت خوار را بر روي آن گذاشته اند .

با توجه به اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، یک فرد باسیستم ایمنی قوی، رعايت بهداشت و مراقبت از زخم هاي ايجاد شده به ندرت گرفتار التهاب غلاف نکروزان مي شود زيرا اين عفونت نادر بوده و تعداد باکتري هايي كه بافت نرم وا ازبين مي برند بسيار كم است.

علل
عفونت های گوشت خوار(ازبين برنده بافت هاي نرم بدن) ممکن است در تماس زخم باز بدن با باكتري يا به دلیل نیش حشرات، سوختگی و یا یک برش ایجاد می شود.

با توجه تحقيقات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری  شایع ترین علت درد و تورم نکروزان مربوط به استرپتوکوک گروه A [استرپ گروه A]، کلبسیلا، کلستریدیوم، اشرشیاکلی، استافیلوکوکوس اورئوس، و هیدروفیلا آئروموناس است.

عفونت های ناشی از باکتری استرپتوکوکی گروه A  اغلب به راحتی درمان می شود اما با این حال، در مورد عفونت های گوشت خوار، باکتری به سرعت پس از ورود به بدن گسترش مي یابد.

علاوه بر اين ها التهاب غلاف نکروزان مي تواند در اثر تماس زخم باز يك فرد با آب اقیانوس، ماهی های آب شور خام یا صدف خام،  دست زدن به حیوانات دریایی مانند خرچنگ، تومورها و یا صدمات ناشی از گلوله در روده به وجود بيايد.

اين عفونت به ندرت از فردی به ديگري انتقال مي يابد اما اگر یک فرد در تماس با کسانی باشد که مبتلا به التهاب غلاف نکروزان هستند پزشک ممکن است برای کاهش شانس گرفتن باکتری های گوشت خوار، آنتی بیوتیک تجویز کند.

علائم
علائم این عفونت در عرض چند ساعت بروز مي كند، درد شبیه به یک عضله کشیده، پوست گرم، قرمز شدن یا متمایل شدن رنگ برخي مناطق به رنگ ارغوانی كه به سرعت در حال زياد شدن باشد، زخم، تاول و یا علائم سیاه و سفید بر روی پوست، درد شدید ، تب، لرز، خستگی و استفراغ از علامت هايي است كه یک فرد پس از مواجه با آن ها باید یک دکتر مشورت کند.

درمان 
درمان التهاب غلاف نکروزان در اوایل بيماري مهم است زيرا هرچه درمان ديرتر صورت گيرد شانس بازگشت آن در دوره نقاهت بالاتر است. اگر اين بيماري نادیده گرفته شود این عفونت می تواند عوارض جدی مانند قطع عضو یا مرگ ايجاد كند اغلب علاوه بر کنترل عفونت با داروهای آنتی بیوتیک درمان جراحي  نيز نياز است با اکسیژن درماني پرفشار نيز در روند ترمیم طبیعی بدن براي درمان عفونت نيز موثر است.

پيشگيري
با مراقبت از زخم هاي ايجاد شده به درستی از ورود باکتری های گوشت خوار مي توان جلوگیری کرد کمک های اولیه حتی در موارد زخم های كوچك نيز لازم و مهم است همچنين کسانی که زخم باز یا عفونت دارند باید از ورود به وان داغ و استخرهای شنا اجتناب کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار