دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور/ بیش از ۹۰۰ هزار معلم رتبه‌بندی شدند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۹۰۰ هزار نفر از معلمان در نظام رتبه‌بندی قرار گرفتند.

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز صبح ۹ اردیبهشت در کانون پرورش فکری برگزار شد؛ گفت: معلمان شهیدان را تربیت می‌کنند؛ ایران قوی امروز مدیون  معلمان است.

وی با بیان این که معلمی عشق است و در وزارت آموزش و پرورش حدود  ۹۸۹ هزار نفرپرسنل کار می‌کنند؛ افزود: بیش از ۹۰۰ هزار نفر در نظام رتبه بندی قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هرساله در هفته معلم، تعدادی از معلمان به عنوان معلم نمونه معرفی شوند که حرکتی نمادین است برای تشکر از معلمان. امسال تلاش شد نحوه شناسایی معلم نمونه اینگونه نباشد که معلم خود را اعلام کند بلکه ما از طریق اولیا و دانش‌آموزان به سراغ معلمان رفتیم.

وی با بیان این که ۲هزار و ۳۱۷  معلم به عنوان معلم نمونه معرفی شدند ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۶۰ نفر در مراکز استانی و ۲۰۰ نفر در کیفیت بخشی(پرورشی،مشاوره، تربیت بدنی) بوده اند، ۲۰ معلم نمونه  هستند  که از این  تعداد حدود ۱۵ نفر معلم مقاطع ابتدایی متوسطه اول و دوم و۵ نفر در کیفیت بخشی کاندیدای معلم نمونه شدند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از انتخاب ۲۰ معلم نمونه کشوری خبر داد و گفت که معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور دیدار می‌کنند.

او با بیان این که  در سال گذشته حدود ۱۹۲ هنرستان ساخته شده؛ ادامه داد:در سال گذشته بیش از ۶هزار مدرسه ساختیم و ۳۰۰ درصد مشارکت خیرین افزایش یافته است.

فرهادی تصریح کرد: بعد از ۱۰ سال به دستور رئیس جمهور توزیع شیر آغاز شده به طوری که برای ۸ میلیون دانش آموز ابتدایی در ۲۰۰ نوبت توزیع شده است.

او ادامه داد: ۱۸۵ هزار جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان، تربیت دبیر  و آزمون استخدامی به بدنه آموزش و پرورش جذب شدند.حدود ۳۲ هزار نفر هم درمقایسه با دوسال گذشته وارد بدنه آموزش و پرورش شدند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید در مهر  ۱۴۰۳ما به جای دغدغه کمبود معلم به دنبال افزایش کیفیت فعالیت های آموزشی ، پرورشی در مدارس باشیم . حدود ۸۰ درصد مدارس ابتدایی ما تراکم جمعیتی در کلاس درس از ۲۴ نفر تا ۳۶ نفر دارند که در ۴۷ درصد از کلاس های درس تراکم جمعیتی زیر ۲۶ نفر و در ۳۸ درصد از کلاس های درس تراکم جمعیتی ۲۶ تا ۳۶ نفر است. کمتر از ۲ درصد کلاس ابتدایی ما تراکم ۴۰ نفر را دارند.

فرهادی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش بیش از ۳۴۰ اردوگاه فرهنگی دارد که از این  تعداد ۴ ارودگاه کشوری و بین المللی است  و ۱۱۰۰ کانون فرهنگی کشوری برای تربیت دانش آموزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دغدغه معلمان دغدغه وزارت آموزش و پرورش نیز است تصریح کرد: حدود ۵۰ هزار تا ۸۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در حال آماده سازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جان به لب
۱۳:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
قرار بود به معلمان رتبه بندی بدید که کمی از فاصله طبقاتی بین کارمندان دولت و فرهنگیان کم بشه،ولی رتبه بندی ما رو توی بوق و کرنا کردید و در عوض یه بندهایی به حقوق بقیه بدون سرو صدا اضافه شد که به ما داده نشد در صورتی که حق همه حقوق بگیران بود،الان یه آدم باشرف پیدا بشه و حقوق من معلم با ۲۰ سال سابقه و هم تراز من در سایر نهادها رو با هم مقایسه کند،بالای ۳۰ درصد حقوق من کمتره،لطفآ اینقدر رتبه بندی رو توی سر ما نکوبید،ما برای رتبه بندی جنگیدیم و بقیه بدون دردسر بیشتر از ما بردن ،بی حرف و حدیث.
آخرین اخبار