هر چه به پایان دعای عرفه نزدیک‌تر می‌شویم، عشقبازی امام حسین(ع) با خداوند عمیق‌تر شده و مفاهیم ابتدایی دعا، در آخر بیرونی‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهمیت دعای عرفه گفت: دعای عرفه بخش‌های متعددی دارد که تمام آن عشق امام حسین(ع) نسبت به خداوند متعال را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این دعا به موضوعات گوناگون اشاره می‌شود، بحث نخست دعای عرفه به ستایش و صنع الهی می‌پردازد. در بخش بعدی رحمت خداوند، بخش سوم رحمت خود انسان، سپس رابطه انسان با خداوند و در آخر تربیت انسان بر اساس رابطه انسان با خداوند بیان می‌شود.

ماندگاری در خصوص فرازهای پایانی دعا اظهار کرد: هر چه به پایان دعای عرفه نزدیک‌تر می‌شویم، عشقبازی امام حسین(ع) با خداوند عمیق‌تر شده و مفاهیم ابتدایی دعا، در آخر بیرونی‌تر و جذاب‌تر می‌شود. 

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به زمان خواندن دعای عرفه اظهار کرد: بسیاری تصور می‌کنند که امام حسین(ع) دعای عرفه را در سفر پایانیشان به حج و پیش از سفر به کربلا خوانده‌اند، در حالی که این دعا سال‌ها پیش از ماجرای کربلا قرائت شده است.

ماندگاری در خصوص نام دعای عرفه گفت: به دلیل قرائت این دعا در صحرای عرفات و مضامین عرفانیش، نام این دعا را «عرفه» گذاشتند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار