دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حرکت جامعه قرآنی ما باید فراملی باشد

مخبر دزفولی گفت: اگر بخواهیم جامعه نمونه اسلامی را معرفی کنیم، وجه ممیزه ما قرآنی شدن جامعه است.

حرکت جامعه قرآنی ما باید فراملی باشدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه طرح قرآن کتاب زندگی 1450 بعدازظهر امروز 20 شهریور با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین سید رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشتمی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسئولان و چهره های فرهنگی و قرآنی کشور در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

حجت الاسلام قاضی عسگر در این مراسم اظهار داشت: از همه عزیزان در رسانه ملی و ریاست سازمان صدا و سیما برای طرح بسیار ارزشمند طرح قرآنی 1450 تشکر می کنم که نورانیت قرآن را درون خانه های مردم برد.

وی ادامه داد: از مقام معظم رهبری که برای یاد و خاطره شهدای قرآنی بیانات مهم و سرنوشت سازی داشتند و تسکین بخش خانواده‌های آن عزیزان بود نیز صمیمانه تشکر می‌کنم.

در ادامه مراسم مخبر دزفولی گفت: طرح قرآنی ۱۴۵۰ ابتکاری است که صدا و سیما شروع کرده و این طرح باید به یک جریان عمومی تبدیل شود. تاکنون در قالب این طرح یک دهه کار منسجم قرآنی صورت گرفته است و مسئولان برگزاری این طرح پس از یک دهه کار قرآنی باید ابعاد این طرح را بررسی کنند و اگر قرار است طراحی‌های جدید و ایده‌های نو به این طرح اضافه شود، این کار را انجام دهند.

وی در خصوص فعالیت های شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: این شورا به نهادینه کردن فعالیت‌های قرآنی پرداخته و از ظرفیت‌های موجود در کشور به طور بهینه استفاده کرده تا فعالان قرآنی شناخته شوند و ظرفیت‌های آنها در کشور مورد استفاده قرار بگیرد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه نمونه اسلامی را معرفی کنیم، وجه ممیزه ما قرآنی شدن جامعه است، امروز توانسته‌ایم در زمینه علوم و تکنولوژی پیشرفت‌های فراوانی کنیم، اما اگر همه این پیشرفت‌ها در بخش‌های علمی، آموزشی و غیره اتفاق بیفتد، ولی در زمینه قرآنی پیشرفت نکنیم، به موفقیت نرسیده‌ایم. 

وی افزود: موفقیت ما زمانی است که بتوانیم الگوی جامعه قرآنی را پیاده کنیم و شرط اینکه جامعه اسلامی را معرفی کنیم، داشتن سلوک قرآنی است و در این زمینه باید استعداد‌ها شکوفا شده و نخبگان قرآنی کشور وارد صحنه شوند.

مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: حرکت جامعه قرآنی باید پویاتر شود و ماموریت‌های این حوزه فراملی گردد. هر چقدر در حوزه علوم مختلف پیشرفت کنیم، باید به همان اندازه در حوزه فعالیت‌های قرآنی هم پیشرفت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در ادامه مراسم بیان کرد: طرح قرآنی 1450با محوریت سازمان صدا وسیما آغاز شد و بسیاری از نهاد ها و دستگاه ها همکاری خوبی با این طرح داشتند.
 
وی ادامه داد: در هیاهوی رسانه ای و فریادهای گوش خراش رسانه های بیگانه در نبرد کفر طاغوت با حق و عدل انسانیت باید گفت شرایط موجود جهان اسلام در فقر فرهنگی به سر می برد و برای حل این مشکل باید به سد محکم قرآن پناه ببریم و با عمل به قرآن و ترویج نشر آن بتوانیم از شرایط استکباری عبور کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار