محمد فرهادی وزیر علوم در گفت وگو با
خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی گفت: از آنجا که گستردگی یا توسعه کمی خوبی در زمینه واحدها و موسسات آموزش عالی در کشور داشتیم بحث ساماندهی آنها بخصوص در فعالیتها مطرح شد.
وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی آمایش آموزش عالی بیش از یکسال و نیم پیش شروع شد، عنوان کرد: در این طرح مطالعاتی، پیشینه آموزش عالی وضع موجود، توزیع رشته ها مطابق نیازهای کشور در مناطق مختلف و امکانات پیرامون هر واحد مثل صنایع، مشاغل، جمعیت بهصورت استانی و منطقه ای مطرح و بررسی شد.
فرهادی افزود: همچنین موضوع میزان رشد علمی، تعداد پذیرش دانشجویان درمقاطع مختلف، وضعیت مرجعیت علمی و ماموریت گرا بودن دانشگاهها طبق سند چشم انداز و اسنادبالادستی در قالب آمایش آموزش عالی انجام و تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی شد که خوشبختانه مورد تصویب قرارگرفت.
وزیر علوم با اشاره به ابلاغ طرح آمایش آموزش عالی اظهار داشت: در این طرح، کشور به 10 منطقه آموزش عالی تقسیم شده است، البته در کلان هم دانشگاهها به صورت محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی تقسیم می شوند.
به گفته فرهادی، مشخص کردن مناطق به منظور این است که اختیارات و مدیریت های منطقه ای آموزش عالی به تدریج و همچنین ساماندهی و توزیع رشته ها متناسب با نیاز منطقه یا استان صورت گیرد.
انتهای پیام/