فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی از فعال کردن «شورای مهارت» این شهرستان به منظور گسترش این آموزش ها خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی اکبر اکبری با بیان اینکه 6000  نفر ساعت از بانوان این شهرستان آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند افزود:هم اکنون بسیاری از تحصیلکرده های دانشگاهی ما بیکارند و یکی از دلایل این موضوع نیز عدم دارا بودن مهارت کافی آنان است.

فرماندار ثلاث باباجانی  افزود:با توجه به اینکه رشته های فنی و حرفه ای، اغلب رشته های مهارتی و کاربردی است می تواند در ایجاد اشتغال بسیار موثر باشد.
وی افزود: اگر جامعه دانشگاهی در کنار تحصیلات آموزش مهارتی نیز ببینند می توانند به راحتی جذب بازار کار شوند و قطعا آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال افراد جویای کار از هر قشری موثر است.

وی افزود: در گذشته در شهرستان ثلاث باباجانی بحث آموزش های مهارتی جایگاه آنچنانی نداشت اما طی سال های اخیر این موضوع در شهرستان مطرح بوده و هم اکنون طبق آمار حدود 6 هزار  نفر ساعت از بانوان این شهرستان در رابطه آموزش دیدند و کمیته امداد شهرستان نیز تسهیلاتی را به آنان اعطا کرده است.

هم اکنون حتی بازار فروش محصولات این بانوان نیز از طریق رایزنی های صورت گرفته فراهم شده و می توانند تولیدات خود را در قالب صنایعی چون فرش، گیوه و.... به فروش برسانند.

وی گفت: هم اکنون در مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان مهارت های کاربردی دیگری چون تعمیر لوازم خانگی به علاقه مندان آموزش داده می شود و قطعا ما هم از این موضوع به عنوان زمینه ساز اشتغال پشتیبانی می کنیم.

اکبری از فعال کردن «شورای مهارت» شهرستان ثلاث باباجانی خبرداد و افزود: کارشناسان خوبی در این راستا وجود دارند که با بهره گیری از مشاوره های آنان سعی داریم حمایت های لازم را در جهت گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در این شهرستان به عمل آوریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.