مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه بیش از ۸۰۷ هزار نفر- ساعت آموزش مهارتی به ۳ هزار و ۷۵۹ نفر در پنج ماهه امسال در آموزشگاه‌های آزاد قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛احمد عطارنیا با اشاره به اینکه در پنج ماه امسال 807 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در مؤسسات کارآموزی آزاد استان برگزار شده است اظهار داشت: در این دوره‌ها 3 هزار و 759 نفر شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: این آموزش‌ها در 178 آموزشگاه آزاد فعال دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بخش‌های صنعت و خدمات اجرا شده که تعداد 3759  نفر از مهارت جویان استان در حرفه‌های موردعلاقه خود  آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و براساس برنامه‌های درسی و استانداردهای مهارت آموزش مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تأمین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام می‌کنند.

عطارنیا اظهار داشت: آموزش‌های بخش خصوصی در پنج ماه گذشته امسال در 104 حرفه آموزشی از زیرمجموعه 17 رشته آموزشی شامل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، طلا و جواهرسازی، معدن، مخابرات، الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی، بهداشت و ایمنی، صنایع نساجی، کنترل و ابزار دقیق، مدیریت صنایع، خدمات تغذیه‌ای برگزار  شد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: هر ساله نحوه عملکرد آموزشگاه‌های استان توسط بازرسان این اداره کل مورد بازرسی قرار می‌گیرند که در پنج ماه گذشته سال جاری 150 مورد بازرسی از این آموزشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در پایان دوره در دو مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از قبولی در این دو مرحله، گواهینامه مهارت کسب می‌کنند.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، اموزش ، مهارتی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار