موضوع وضعیت ارائه خدمات دندانپزشکی در کشور با حضور یک عضو شورای عالی انجمن دندانپزشکی ایران، رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

راه اندازی شناسنامه الکترونیک دهان و دندان برای دانش آموزانبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع وضعیت ارائه خدمات دندانپزشکی در کشور با حضور "امیر یزدانی" عضو شورای عالی انجمن دندانپزشکی ایران، "حمید صمدزاده" رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت و "محمد جواد کبیری" مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی یزدانی عضو شورای عالی انجمن دندانپزشکی ایران با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در کشور گران نیست، گفت: از آنجا که وضعیت بیمه ها و پرداخت ها مشخص نیست و بیمه ها حداقل وظیفه ای که بر عهده دارند را انجام نمی دهند، دچار مشکل در این بخش شده ایم لذا اگر بیمه ها کنار مردم بایستند ما گرفتاری زیادی نداریم.

نرخ ارائه خدمات دندانپزشکی در کشور متفاوت است

حمید صمدزاده رئیس اداره سلامت دهان وزارت بهداشت، دیگر مهمان گفتگوی ویژه خبری امشب نیز  تاکید کرد: مهمترین رکن این بحث، وضعیت بیمه ها است که می تواند در تعدیل این بازار کمک کند.

وی با اظهار تاسف از اینکه نرخ خدمات دندانپزشکی در کشور متفاوت است ادامه داد: اگر جایی باشد که بتواند خدمات را با قیمت مناسب ارائه کند، دندانپزشکان دیگر نیز خود به خود مجبور می شوند که قیمت ها را رعایت کنند.

نقشه راه روشنی در ارتباط با بحث بهداشت دهان و دندان نداشتیم

در ادامه این بحث محمد جواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز اظهار داشت: تربیت دندانپزشکان در کشور نزدیک به بیست برابر شده اما نقشه راه روشنی در ارتباط با بحث بهداشت دهان و دندان نداشتیم تا بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در ارتباط با بحث سلامت دهان و دندان، احاله کردن موضوع به سمت بیمه صورت مساله پاک کردن است و باید بدانیم چه مداخله ای را برای چه گروهی سنی و با چه اولویتی قرار است انجام دهیم و این مداخلات شامل چه لوازم و مواد مصرفی هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: همچنین باید مشخص شود که چه بخش از هزینه ها را باید بیمه ها و چه بخشی از آن را باید درمان عمومی دولت پوشش دهد.

کبیری با اشاره به اینکه، سرانه سلامت دهان و دندان برای گروه های مختلف 13 هزار و 500 تومان است که متاسفانه تامین نشد ادامه داد: 34 میلیون نفر رایگان بیمه هستند.

وی با بیان اینکه، تامین اجتماعی در واحد های خود برای بیمه شدگان ارائه خدمت می کند گفت: زمانی بیمه می تواند پاسخ گو باشد که منابع و مصارف با یکدیگر همخوانی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه، برای پزشک خانواده 2 هزار و27 میلیارد تومان ردیف بودجه در نظر گرفته شده است بیان کرد: باید با مدل روستایی پزشک خانواده و خدمات دهان و دندان را به شهر آورد.

منابع سازمان بیمه سلامت7 هزار و 200 میلیارد تومان است 

کبیری با اشاره به اینکه، منابع سازمان بیمه سلامت7 هزار و 200 میلیارد است که تاکنون 82 درصد آن را مصرف کرده ایم افزود: تعرفه دندانپزشکی در بخش دولتی مدام به روز می شود.

وی ادامه داد:  شورای سیاستگذاری دهان و دندان تشکیل شده است به طوری که این شورا با اهداف خود فاصله زیادی دارد.

صمد زاده با اشاره به اینکه، در بخش پیشگیری گروه هدف را انتخاب کرده ایم گفت: 27 میلیون دانش آموز تحت فلوراید تراپی قرار گرفته اند و از سوی دیگر آموزش مسواک زدن و نخ دندان را در اولویت هایمان قرار داده ایم.

راه اندازی شناسنامه الکترونیک دهان و دندان برای دانش آموزان

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی شناسنامه الکترونیک دهان و دندان دانش آموزان اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بهتر باید میان سازمان های مربوطه همکاری های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، گفتگو ، ویژه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار