احیای دریاچه ارومیه نیازمند خرد جمعی همه مردم آذربایجان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسن خانی فرماندار ارومیه در همایش فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: ما در وهله اول باید به مردم گزارش دهیم که امروز وضعیت دریاچه ارومیه از کجا به کجا رسیده و چه تغییراتی ایجاد شده است.

حسن خانی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته نگاه امنیتی به دریاچه ارومیه در دولت وقت حاکم بود و تلاشی قابل قبول نیز برای احیای این دریاچه صورت نگرفت.

وی با یادآوری تلاش جدی دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: دولت امروز با تغییر نگاه ها به دریاچه ارومیه، نجات آن را به یک مساله ملی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... تبدیل کرده است.

فرماندار ارومیه با ابراز امیدواری برای نجات دریاچه ارومیه و بهبود تراز آبی آن، افزود: برای احیای دریاچه ارومیه به خرد جمعی تمامی مردم آذربایجان نیاز است.

حسن خانی تحریم ها را مانعی برای احیای سخت افزاری دریاچه ارومیه معرفی کرده و گفت: امروز با سیاستی که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته، دولت های مختلف به کمک ما برای نجات دریاچه ارومیه آمده اند که امیدها را برای احیای دریاچه افزایش داده است.

وی با تاکید بر این نکته که وظیفه خود می دانیم عملکرد خود را به مردم گزارش دهیم، تصریح کرد: اگر می خواهیم دریاچه ارومیه احیا شود، قطعاً با همت مردم ممکن خواهد شد.

فرماندار ارومیه ایستادگی در مقابل مطالبات مردم را ناممکن دانسته و یادآور شد: شان و جایگاه جوانان ما خیلی والاست و باید به خواسته های آنها بخصوص در زمینه دریاچه ارومیه احترام گذاشته شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.