مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: مراسم برائت از مشرکین، امسال با حضور پیکرهای مطهر شهدا در سراسر کشور در روز عرفه انجام می شود.

شهدای گمنام میهمان عرفه کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ پاسدار محمدمهدی ابوالحسنی با اشاره به محرومیت زائران کشورمان از مراسم حج امسال به دلیل کارشکنی های آل سعود خبیث، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده مراسم برائت از مشرکین در روز عرفه و با حضور شهدای تازه تفحص شده با حضور 114 شهید در کل کشور انجام می شود.

وی افزود: استان کرمان میزبان 6 شهید در دعای عرفه مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی کرمان، چترود، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت است که 5 شهید گمنام و یک شهید هم مربوط به عملیات بیت المقدس ۵ که در منطقه پنجوین تفحص شده، شناسایی شده است.

سرهنگ ابوالحسنی با بیان اینکه مراسم استقبال از شهدا، روز شنبه(۲۰ شهریور)حدود ساعت ۹ و نیم صبح در فرودگاه کرمان برگزار و از آنجا به مکان های یادشده منتقل می شوند،عنوان کرد: پس از برگزاری مراسم دعای عرفه و فریادهای برائت از مشرکین، ۵ شهید گمنام به ستادمعراج تهران انتقال داده می شوند و یک شهید شناسایی شهده هم در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده می شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم فضای شبیه عرفات با رویکرد خیمه های حجاج شبیه سازی کنیم؛ گفت: امیدواریم شأن شهدا به شایستگی در دو روزی که میهمان استان ما هستند رعایت شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار