به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضيه گرد رئيس سازمان مدارس غير دولتي در بازديد از مدارس غير دولتي چابهار در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت تحصيلي و آموزشي دانش آموزان مدارس غير دولتي،اظهار داشت:با توجه به بحث هاي اخير در رابطه با افت نمرات دانش آموزان در مدارس غير دولتي تجزيه و تحليل هاي مختلفي در رابطه با وضعيت تحصيلي و آموزشي شده كه مسائل آموزش در كلاس، معلمان و مؤلفه هاي تربيتي و آموزشي از جمله موارد به شمار مي روند.
رئيس سازمان مدارس غير دولتي گفت: اگر بحث روي نمرات نهايي دانش آموزان باشد،آزمون هاي مستمر و سنجش هاي متفاوت مي تواند در اين امر دخيل باشد چرا كه آزمون هاي بخش بخش و طرح برگ سبز تأثير به سزايي در بهبود وضعيت آموزشي دانش آموزان دارد.
وي ادامه داد:اگر بحث اختلاف مدارس غير دولتي است بايد دانست كه ما اين موضوع را قبول نداريم چرا كه عدم حضور و يا عدم موفقيت مطلوب و قابل انتظار دانش آموزان در آزمون نمي تواند كيفيت آموزشي مدارس غير دولتي را زير سوال ببرد. همانگونه كه در بررسي هاي اخير در نمرات، بيش از ٦٢ درصد معدل هاي ١٧.٦٠ به بالا را دانش آموزان مدارس غير دولتي در برمي گيرد و منصفانه نيست كه با زير سوال بردن آموزش مدارس غير دولتي نگراني اوليا را دو چندان كنيم.
گرد بيان كرد:در پي بررسي هاي اخير در رابطه با نتايج آزمون ها دريافتيم كه ٤٥ درصد از معدل دانش آموزان در مدارس غير دولتي بالاي ١٩ است و فقط ١٠ درصد از افراد معدل زير حد استاندارد آموزشي را دارند كه اين آمار از تهيه كارنامه های آموزشي در سال هاي گذشته به دست آمده است.
رئيس سازمان مدارس غير دولتي عنوان كرد:اختلاف سطح نمرات دانش آموزان نسبت به سال هاي گذشته رشد ٢.٥ نمره اي را داشته كه اين موضوع حاكي از افزايش كيفيت آموزشي است.
وي يادآور شد:بايد تجزيه و تحليل وضعيت آموزشي دانش آموزان در سطوح مختلف با دقت بيشتري انجام شود تا برنامه هاي مناسب تري در جهت بهبود وضعيت تحصيلي دانش آموزان تدوين شود.
گرد عنوان كرد:در صورت عدم حضور دانش آموزان در آزمون نهايي به منزله نمره صفر تلقي مي شود كه جمع اين نمره و محاسبه آن در ميانگين كلي دانش آموزان،معدل كل را پايين مي آورد.
انتهای پیام/