معاون مالی آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان از نياز مالی بالای مناطق حاشیه‌ای چابهار در عرصه آموزش دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لعل بخش رئیسی معاون مالی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در سواحل مکران‌ در خصوص سرانه مدارس گفت: سرانه مدارس به صورت متمرکز در کشور توسط وزارتخانه به صورت چندمرحله‌ای واریز می‌شود که تاکنون مرحله اول آن واریز شده و مرحله دوم نیز تا هفته دوم یا سوم شهریورماه برای بازگشایی مدارس واریز و به تعداد دانش‌آموزان تقسیم می‌شود.

رئیسی معاون مالی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: نیاز مالی مدارس در استان‌های مختلف معمولاً از سوی کمک‌های مردمی، کارخانه‌ها، خیرین‌ و اولیا تأمین می‌شود ولی در حاشیه چابهار‌ به دلیل عدم تمکن‌ مالی مناسب این حمایت‌ها بسیار پایین است همچنین با توجه به اینکه تعداد فرزندان هر خانوار زیاد است حمایت مالی دشوار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه، کولر فقط در ماه‌های دی و بهمن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و با هزینه بالای برق تأمین آن دشوار می‌شود. گفتنی است برق منطقه مدتی پیش به دلیل بدهی یکی 2 روز قطع بود و با رایزنی مسئولان مشکل برطرف شده است.

رئیسی با بیان اینکه نمی‌توان دانش‌آموزان را از عرصه آموزش واداشت، افزود: در برخی از مناطق حاشیه‌ای چابهار‌ سیم‌کشی برق و حتی آب شرب هم وجود ندارد که در این مناطق از تانکر‌ آب به عنوان راه‌حلی مقطعی برای رفع این مشکل استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار