مدیر عامل یک شرکت پروتئینی از پرورش بوقلمون برای نخستین بار در بردسکن خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد تقوی افزود: گوشت بوقلمون می تواند به عنوان یک گوشت با کیفیت در سبد پروتئيني خانوار قرار بگیرد.

وی اظهارداشت: از سال۸۴ پرورش این نوع پرنده در شفیع آباد یکی از روستاهای شهرستان بردسکن انجام شده است.

تقوی گفت: باهمکاری جهادکشاورزی بردسکن وبا تلاش و همت خود توانستم شرایط پرورش بوقلمون ، با ظرفیت ۲هزار پرنده را فراهم آورم.

وی با مستعد دانستن آب و هوا و شرایط شهرستان بردسکن برای پرورش این نوع از پرندگان ، افزود: با راه اندازی این واحد پرورش بوقلمون ، زمینه اشتغال چهار نفر دیگر نیز فراهم شده است.

این مدرس دانشگاه در رشته روان سنجی با یادآوری اینکه گوشت بوقلمون بسیار لذیذ و به عنوان گوشت درمانی مصرف می شود، گفتاسیدآمینه تریپتوفان موجود در بوقلمون نقش مهمی در خوابیدن دارد و باعث بهبود خواب در مبتلایان به بی خوابی مزمن می شود و کلسترول بد خون را کاهش می دهد، موجب آرامش و سرحالی، جلوگیری از سرطان ، ترشح هورمون تستوسترون را افزایش می دهد و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

تقوی با بیان اینکه گوشت بوقلمون باعث کاهش علائم ام اس می شود اضافه کردبوقلمون بدون پوست ، به طور طبیعی چربی کمی دارد که معادل یک گرم چربی در هر ۳۰گرم گوشت است، لذا کسانی که دارای رژیم غذایی کم چرب هستند می توانند از آن استفاده کنند.

تنها درخواست این تولیدکننده ، بازاریابی مناسب برای فروش تولیداتش بود.

در این شرکت علاوه بر بوقلمون ، مرغ بومی به همراه پخش و توزیع جوجه٬ قرقاول و کپک وشترمرغ نیز پرورش داده ونیز گوشت و فرآورده های تولیدی به صورت مستقیم دربازار پخش می شود.

انتهای پیام//و.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.