زنجان؛

ایران پذیرای 300 راهنمای حرفه ای گردشگری دنیا می شود

عضو هیات بازرسی کانون راهنمایان گردشگری ایران در هفدهمین دوره کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان در ایران گقت: حداقل 300 راهنمای حرفه ای گردشگری دنیا مهمان کشور می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان: اویس کیانی  گفت: راهنمایان تخصصی گردشگری جهان در این کنوانسیون حاضر می شوند تا از ظرفیت های گردشگری ایران بازدید به عمل آورند.

وی افزود: این راهنمایان تخصصی، فقط برای بازدید و نقد در ایران حاضر نمی شوند و به حتم در صورت لذت بردن از جاذبه های گردشگری، پس از بازگشت به سرزمین خود، اقدام به اعزام تور گردشگران خارجی خواهند کرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به زمان برگزاری این کنوانسیون خاطر نشان کرد که بهمن ماه سال جاری به مدت 15 روز کشور میزبان راهنمایان گردشگری جهان خواهد بود.

کیانی این کنوانسیون را گردهمایی جهانی راهنمایان گردشگری عنوان کرد و افزود: که از هر 2 سال یکبار در جهان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون راهنمایان گردشگری از 40 کشور برای سفر به ایران و حضور در این کنوانسیون ثبت نام کرده اند اظهار داشت: این مهمانان پنج روز پیش از برگزاری مراسم اصلی، به گردش در شهرهای قزوین، زنجان و همدان می پردازند، پنج روز در مراسم اصلی در تهران حضور دارند و پنج روز دوره پس تور را از استان های اصفهان، شیراز و یزد بازدید می کنند.

عضو هیات بازرسی کانون راهنمایان گردشگری ایران گفت : زنجان صاحب یکی از میراث های فرهنگی جهانی ( گنبد سلطانیه) است و باید استقبال و پذیرایی ویژه ای از این مهمانان به عمل آورد تا بتواند سهم خود را از گردشگران خارجی در آینده افزایش دهد.

این مقام مسئول در ادامه خواستار ورود همه مسئولان دولتی و بخش خصوصی برای آماده سازی استان زنجان به منظور استقبال از مهمانانی شد که می توانند نقش مهمی در بهبود صنعت گردشگری این استان داشته باشند.


انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.