مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: ستاد بحران در تمامی شهرداری‌های استان اردبیل تشکیل خواهد شد که تا به امروز ۱۲ شهرداری در سطح استان این ستاد را تشکیل داده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مسعود امامی یگانه افزود: در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل 30 دستگاه‌ اجرایی عضویت دارند و 19 کارگروه تخصصی در این شورا ساماندهی شده است.

وی گفت: تمامی کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل در 6 ماه نخست سال جاری جلسات خود را به صورت منظم تشکیل داده اند و سعی می‌کنیم در رابطه با مسایل چهارگانه مدیریت بحران آمادگی و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد تا بتوانیم در مواقع بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: شورای هماهنگی مدیریت بحران در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل تشکیل شده و سعی داریم که کارگروه‌های تخصصی در شهرستان‌ها نیز فعال شوند که تا با برگزاری مانورهای میدانی و عملیاتی توسط کارگروه‌های مربوطه میزان آمادگی برای مواقع بحران در شهرستان‌های استان نیز افزایش یابد.

امامی تصریح کرد: بحث آموزش و بیمه مراکز صنعتی، تجاری و مسکونی در مدیریت بحران بسیار حایز اهمیت بوده چرا که تاثیر اعتبارات مالی برای بازسازی مهم است و در قبال بیمه شدن شخص متضرر می‌تواند خسارت خود را از جانب بیمه تامین کند که بحث بیمه در رابطه با محصولات کشاورزی، زراعی و باغی نیز مهم بوده و باید سعی کنیم با فرهنگ‌سازی کشاورزان از این موضوع استقبال کنند.

وی بیان کرد: برای اینکه معیارها و شاخص‌های مدیریت بحران در شهرهای استان اردبیل ارتقا یابد، ستاد بحران در تمامی شهرداری‌های استان اردبیل تشکیل خواهد شد که تا به امروز این ستاد در 12 شهرداری در سطح استان اردبیل تشکیل شده و سعی می‌کنیم با همکاری هلال احمر استان اردبیل، برگزاری دوره‌های آموزشی را برای کارکنان دستگاه های اجرایی استان اردبیل توسعه دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.