یاسوج؛

کسب «نشان هشترودی» توسط استاد دانشگاه یاسوج

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج از کسب نشان معتبر علمی ریاضی «نشان هشترودی» توسط استاد دانشگاه یاسوج خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه یاسوج در زمینه‌های مختلف در سال‌های اخیر اظهار کرد: این دانشگاه در حوزه‌های مختلف اعم از علمی و پژوهشی و همچنین در حوزه فرهنگی یکی از دانشگاه‌های موفق کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حوزه علمی در سال‌های اخیر خبرهای خوبی از این دانشگاه و موفقیت‌های اساتید و دانشجویان آن شنیده‌ایم افزود: در آخرین موفقیت دکتر مهدی شریف‌زاده موفق به کسب و دریافت جایزه معتبر هشترودی در علم ریاضی شد.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه به پیشنهاد کمیته علمی هشتمین سمینار هندسه و توپولوژی، این استاد دانشگاه یاسوج موفق به کسب و دریافت چنین عنوانی شد گفت: این جایزه توسط شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران به پاس خدمات کم‌نظیر پروفسور محسن هشترودی تصویب شده و به بهترین‌های این رشته اهداء می‌شود.

خرداد با اشاره به نحوه اهدا و اعطای این جایزه به برترین‌های ریاضی تصریح کرد: این جایزه هر دو سال یکبار برای بهترین مقاله ارائه شده در سمینار دوسالانه هندسه و توپولوژی به بهترین مقاله چاپ شده هندسه و توپولوژی در مجلات معتبر اهدا می‌شود.

وی افزود: نشان هشترودی یکی از سه جایزه برتر علم ریاضی در کشور است که کسب آن افتخاری بزرگ برای استاد دانشگاه یاسوج و مجموعه این دانشگاه به شمار می‌رود.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج با بیان این که یکی از راه‌های معرفی هر چه بهتر استان کسب چنین رتبه‌ها و شرکت در چنین برنامه‌های علمی است، تصریح کرد: دانشگاه یاسوج با موفقیت‌هایی که در چند سال اخیر کسب کرده کمک شایانی به معرفی استان به جامعه علمی کشور کرده است.

وی گفت: باید با تلاش و کوشش و مجاهدت علمی برای تحقق توسعه ‌و آبادانی استان تلاش کنیم که سهم دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در این میان بسیار مهم و اساسی است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.