مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر سه هزار و 200 جانباز بالای 25 درصد در زمان هشت سال دفاع مقدس، این استان تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید مصطفی مهدی گفت:تعداد جانبازان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 9 هزار و 200 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: 6 هزار نفر از این تعداد دارای جانبازی زیر 25 درصد هستند.

وی گفت: حضور این تعداد ایثارگر در کهگیلویه و بویراحمد جلوه بارز فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در این منطقه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزون بر 528 گلزار شهدا با یکهزار و800 قبر در این استان وجود دارد.

مهدی با بیان اینکه 141 نفر از فرزندان شاهد کهگیلویه و بویر احمد بیکار هستند گفت: 300 نفر از فرزندان شاهد این استان هم اینک در دستگاه های اجرایی این استان به اشتغال مشغولند.

وی ابراز کرد: بیش از 400 نفر از فرزندان شاهد این استان در دولت تدبیر و امید در مناطق مختلف کشور به اشتغال مشغول شدند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به رفع مشکلات خانواده شهدا و جانبازان دارد افزود: 18هزار و 500 مورد سرکشی و بازدید از خانواده‌های شهید و ایثارگر این استان در دولت یازدهم انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از 140میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از منابع بانکی، سال گذشته به 100 نفر از فرزندان شاهد این استان پرداخت شد.

مهدی اهمیت به اشتغال فرزندان شاهد و جانباز را از اهداف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست.

33 هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد به جبهه های جنگ اعزام شدند که یکهزار و 800 نفر آنان شهید و310 نفر آنان آزاده (اسیر) شدند.

56 نفر از این تعداد شهید زیر 15 سال سن داشتند که ازنظر شرعی حتی به سن تکلیف هم نرسیده بودند.

بیش از 99 درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در خط مقدم جبهه شهید شدند که 600 نفر آنان دانش آموز و 78 نفر دانشجو بودند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.