مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش مصرف برق تابستان امسال در این استان 2 برابر میانگین کشوری است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داود راهزادی گفت:میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10درصد افزایش یافته است، در صورتی که این میزان در ایران پنج درصد است.

وی اظهار کرد: بخشی از این افزایش مصرف به دلیل اجرای طرح های روشنایی و توسعه ای است، اما بخش عمده ای از آن به دلیل نامناسب بودن الگوی مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده از انرژی های پاک مانند پنل های خورشیدی و ساخت چهار نیروگاه از مهمترین برنامه های شرکت برق برای بهره وری بهینه از برق در راستای ایجاد فرصت های شغلی و رفاه حال مردم به ویژه در مناطق روستایی است.

راهزادی ابراز کرد: 36پنل خورشیدی، برای دسترسی آسان و ارزان به روستائیان استان واگذار می شود.

راهزادی گفت: واگذاری پنل های خورشیدی ویژه روستائیان بزودی به برخی روستاها که جمعیت آنها کمتر از 10 خانوار است صورت می گیرد.

وی میزان برق هر پنل را یک کیلووات عنوان کرد و گفت: هر پنل می توانند برق سه خانوار را در روزهای آفتابی تامین کند.

راهزادی گفت: پنل های خورشیدی کنونی توان تامین برق وسایل برقی مانند کولر آبی ، یخچال ، تلویزیون ، لامپ ها و سایر وسایل برق کوچک را دارد.

وی افزود: مهمترین شرط واگذاری پنل های خورشیدی به روستانشینان، سخت گذری و پراکندگی این خانوارهای روستایی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که این استان تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد، گفت: ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی در این استان در دستور کار است.

راهزادی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای احداث این نیروگاه ها 730 میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: احداث چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی در شهرستان های بویراحمد ،گچساران، کهگیلویه و لنده با سرمایه گذاری بخش خصوصی از اولویت های برنامه ریزی شده این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تعداد مشترکان شرکت برق در این استان را 224 هزار مشترک ذکر کرد.

استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.