عضو هیات رئیسه شورای شهر اهوازگفت:اگر عملکرد و برنامه های شوراهای اول تا سوم را بررسی نماییم، می بینیم که انصافاً خوب کار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،ناجی سواری عضو هیات رئیسه شورای شهر اهوازدر خصوص عملکرد سه سال گذشته این شورا اظهار کرد: اگر عملکرد و برنامه های شوراهای اول تا سوم را بررسی نماییم، می بینیم که انصافاً خوب کار شده است.

وی افزود: البته ظرفیت شهر اهواز خیلی بیشتر از این هاست و اگر اتفاق نظر و اتحاد موجود در اعضای شورا، بیشتر می بود، می توانستیم بهتر کار کنیم، زیرا مسائل حاشیه ای در شورا بر روی عملکرد شهرداری تاثیر می گذارد.

سواری عنوان کرد: در کشور شوراهایی موفق هستند که از ابتدا یک هیات نظارتی ویژه به کار گرفته باشند، در اهواز نیز این هیات نظارتی وجود دارد اما متاسفانه وابسته به شهرداری است.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: به این ترتیب، اگر شورا در بحث نظارت بیشتر ورود می کرد، می توانستیم بیشتر و بهتر عمل کنیم، زیرا کارهایی که در شهرداری انجام شده است، با نظارت ضعیفی بوده است.

وی افزود: دلیل این ضعف نیز اختلاف نظر اعضای شورا بوده است زیرا همراهی برای تشکیل هیات نظارتی مختص شورا وجود نداشت.

 ناجی سواری در خصوص عملکرد هیات رئیسه های شورای شهر اهواز اظهار کرد: دو سال از این سه سال را آقای علاسوند و یکسال را نیز، حجت الاسلام سعادت نیا مدیریت کردند.

وی افزود: در سال دوم، انتخاب آقای سعادت نیا همراه با حواشی بود که باعث شد مخالفین ریاست ایشان، در جلسات اصطکاک ایجاد نمایند اما آقای سعادت نیا با صبر و حوصله توانستند شورا را کنترل کنند.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: دو سال مدیریت آقای علاسوند، از لحاظ آرامش، اتحاد و همبستگی اعضا، بهتر بود اما نباید فرض کرد که هیات رئیسه می تواند بر دیگر اعضای شورا، امر و نهی کند زیرا در جاهایی که قصد ایجاد نظم بیشتر داشتیم، اعضاء معترض می شدند.

سواری بیان داشت: در شورای شهر، اگر رئیسی بخواهد برنامه ای را پیاده نمایند، با مشکل مواجه می شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز در خصوص اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر وجود تخلفات در شهرداری و عدم ارائه اسناد توسط آنان افزود: در اکثر شهرداری های کشور، تخلفاتی وجود دارد و شهرداری اهواز نیز از این امر مستثنی نیست زیرا وقتی نظارت ضعیف است، تخلفات بیشتر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: همیشه اخبار مختلفی از مدیران بخش های مختلف شهرداری منتشر می شود اما چرا این افراد تنها جابجا می شوند؟! آیا نیروهای سالم تر در بدنه شهرداری وجود ندارد؟

سواری گفت: البته شهردار شدن در اهواز کار آسانی نیست و کسی می تواند شهردار باقی بماند که روابطش را قوی کند زیرا همه از شهردار انتظار دارند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: اکثر مسائلی که برای شهرداری به وجود می آید، سر رشته ای در شورا دارند، اعضای شورا بی گناه نیستند، برای مثال می توان به نیروهایی که توسط اعضاء در شهرداری جذب شده اند، اشاره نمود که اگر شهردار موافقت نکند، اعضا بر ضد وی عمل می کنند.

وی افزود: من با جذب افراد در شهرداری مخالف نیستم و حق مردم است اما من از این موضوع منتقد هستم که آیا تمامی افرادی که در شورای چهارم جذب شهرداری شده اند، اهوازی بوده اند یا به واسطه افراد به شهردار تحمیل شدند؟

سواری گفت: در حال حاضر از چندین شهرستان نیرو، در شهرداری اهواز مشغول هستند در صورتی که جوانان اهوازی حاضرند حتی با نصف حقوق این افراد در شهرداری کار کنند.

وی افزود: علاوه بر این، شهردار از طریق مسئولین بالاتر و موثرین شهر زیر فشار است و باید کاری انجام دهد.

این عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد:  طبق قانون، عزل و نصب تمامی نیروهای شهرداری باید توسط شهردار صورت گیرد اما درحال حاضر شهردار این اختیار را ندارد و از سوی اعضای شورا، تحت فشار است.

ناجی سواری در خصوص ارزیابی اش از عملکرد شهردار اهواز اظهارداشت: به نظر بنده با توجه به مشکلات موجود در شهر، شهردار خوب عمل کرده و بهتر از این نمی تواند عمل کند زیرا موانعی پیش روی وی است.

وی افزود: بنده پیشنهاد دادم که شهردار را برا مدتی در عزل و نصب ها آزاد بگذاریم اما نشد، زیرا شهرداری اهواز برای بسیاری از افراد موجود در این شهر، منافع خاصی دارد و نمی گذارند که شهردار آزاد و شورا و شهرداری باهم صمیمیت داشته باشند.

سواری درپایان گفت: البته در این مدت کارهای بسیار خوبی نظیر پروژه های عمرانی، نهضت آسفالت در مناطق حاشیه ای و ساخت فرهنگسراها در کلانشهر اهواز انجام شده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار