مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در نشست با فرماندارومدیران پتروشیمی شهرستان ماهشهر برتعامل وهمکاری برای استفاده بهینه ازظرفیت های مهارتی تاکیدشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عبدالنبی سواعدی اظهار کرد:امروزه مهمترین شاخص در تمام کشورها توسعه منابع انسانی است و در دنیای امروز انسان ها باید توسعه پیدا کنند تا گره گشای مشکلات آن جامعه باشند و کسب مهارت بهترین عامل برای برون رفت از این کاستی ها ومعضل بیکاری است.

سواعدی با اشاره به اینکه هر سرمایه گذار در هر بخشی نیاز به نیروی ماهر و متخصص دارد افزود:در همین راستا در منطقه ویژه پتروشیمی عسلویه سالهاست به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده برای تامین نیروی ماهر و نیازهای آموزشی با سازمان فنی و حرفه ای کشور در حال تعامل می باشد.

سواعدی با توجه به زیرساخت های آموزشی که در استان وجود دارد و با تعامل ویژه بین فنی و حرفه ای و صنعت نفت می توان از نیروی کار بومی در بخش پتروشیمی استفاده کرد. وی عنوان کرد:با تاسیس مراکز جوار صنعت پتروشیمی می توان با توجه به بخشنامه وزارت نفت 50 درصد نیروی مورد نیاز پتروشیمی را از نیروی بومی تامین و بکارگیری کرد.

سواعدی تصریح کرد:بکارگیری نیروی بومی باعث رفع محرومیت و شاغل شدن این قشر از جامعه باعث پیشرفت استان در تمام زمینه ها می شود و اشتغال از معضلات اجتماعی نیز جلوگیری می کند وی گفت :ارائه آموزش های فنی و حرفه ای کوتاه مدت و بسیار کاربردی می باشند که نقش بسزایی در ایجاد زمینه های اشتغال پایدار در جامعه ایفا می کند سواعدی درپایان خاطرنشان کرد :تمام گواهینامه های فنی و حرفه ای دارای کد بین المللی است وبراساس استاندارد سازمان آموزش فنی وحرفه ای صادروازاعتبار جهانی برخوردارهستند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار