ارومیه؛

نخستین نشست تخصصی شبکه های سازمان های مردم نهاد جوانان

نخستین نشست تخصصی شبکه های سازمانهای مردم نهاد جوانان با حضور مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عطاپور در این جلسه با تبریک سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ، ازدواج آسان ، آگاهانه و به هنگام را از شعارها و راهبردهای تشکیل خانواده در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت : سیاست ها و راهبردهای مقام معظم رهبری در خصوص خانواده باید مد نظر باشد و ضمن عمل نمودن به این فرمایشات بستر های لازم برای فراهم نمودن زمینه های ازدواج های آسان و تحکیم بنیان های خانواده فراهم شود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری در ادامه از فعالیت 70 سازمان مردم نهاد در استان خبر داد و افزود : گسترش کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد از اهداف و برنامه های دولت است و با تسهیل روند تشکیل این سازمانهای مردم نهاد و فراهم نمودن بستر های لازم در این راستا گام بر می دارد .

عطاپور بر تخصصی نمودن سازمانهای مردم نهاد و تشکیل سازمانهای مردم نهاد تخصصی تاکید کرد و در ادامه به تبيین سياستهاي دولت تدبير و اميد در جهت ساماندهي و برنامه ريزي براي توسعه سازمانهاي مردم نهاد اشاره كرد و افزود: نگاه و رويكرد دولت يازدهم در جهت حمايت، توسعه، ساماندهي و توانمندسازي سمن هاست و اگرچه اين تشكلها در گذشته مورد بي مهري قرار گرفته بودند و فعاليت آنها راكد شده بود اما با رويكرد دولت تدبير و اميد مجددا اشتياق به حضور در صحنه های مختلف اجتماعی یافته اند.

وی با تاکید بر لزوم کارآمدی سازمانهای مردم نهاد در جامعه گفت: درحال حاضر تعداد کمی و فعالیت کیفی سازمانهای مردم نهاد به عنوان یکی از شاخصهای شاخص توسعه يافتگی جوامع محسوب ميشود و هرچه تعداد و تنوع سازمانهای مردم نهاد بيشتر و درعين حال کارآمدتر باشند، آن جامعه توسعه يافته تر خواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.