ارومیه؛

آشنایی نوجوانان با فرهنگ غنی و کهن ادبیات

به منظور آشنایی نوجوانان با فرهنگ غنی و کهن ادبیات ، نشست جمع خوانی کتاب برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده اعلام کرد: در راستای اجرای برنامههای سال خواندن، کتاب "قصه ما مثل شد" نوشته محمد میرکیانی با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه پیامبر اعظم(ص) نقده معرفی وجمع خوانی شد.

علیرضا بیرامی گفت: جمعخوانی این کتاب با دو گروه سنی دختر و پسر به صورت جداگانه صورت گرفت که پیش از شروع نشست جمعخوانی طرح کتابخوانماه، توسط سهیلا زند و عیسی آذرنگ کتابدار کتابخانه به حاضرین معرفی و سپس شرکتکنندگان به خواندن صفحاتی از کتاب "قصه ما مثل شد" پرداختند.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان با ضرب‌المثل‌ها و داستان‌های کتاب «قصه ما مثل شد» و آشنایی با فرهنگ غنی و ادبیات کهن ایران زمین می باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده همچنین خاطرنشان کرد: مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» توسط محمد میرکیانی نگاشته شده است و محمدحسین صلواتیان تصویرگری آن را بر عهده داشته که در این کتاب ۱۱۰ قصه از قصه مَثل‌های فارسی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده و روان گردآوری و بازنویسی شده است.

این کتاب حاوی داستان‌هایی با مضمون اخلاقی و پند‌آموز است و هر داستان بیان‌گر ضرب المثلی از ضرب‌المثل‌های رایج در زبان فارسی است که برای گروه سنی کودک و نوجوان به نگارش درآمده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.