جشنواره ی ملی آش ایرانی رکورد بازدید جشنواره ای را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل سازمان میراث فرنگی استان زنجان با بیان این که روز گذشته 120 هزلر نفر در یک روز از جشنواره ی آش دیدن کردند گفت:جشنواره ی آش زنجان موفق شد رکورد بازدید از جشنواره را شکست.

رحمتی افزود:طی جشنواره ی آش نشان مرغوبیت صنایع دستی به 15 نفر از هنرمندان صنایع دستی در رشته های گوناگون اعطا می شود.

وی ادامه داد: در جشنواره ملی آش ایرانی بر اساس استاندارد‌ها و آیتم‌های موجود سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور سه غرفه برتر صنایع دستی کشور برگزیده شدند.

مدیر کل سازمان میراث فرنگی استان زنجان خاطر نشان کرد: غرفه تراش سنگ استان فارس با مجموع امتیاز 79 از 100 مقام دوم ، غرفه قلمزنی استان زنجان با مجموع 83 امتیاز از 100 رتبه اول و استان چهارمحال و بختیاری با مجموع امتیاز 77 از 100 در جایگاه سوم ایستاد.

رحمتی تصریح کرد: ‌غرفه گلیم استان گلستان نیز به سرپرستی خانم رحیمه رحیمی بعنوان غرفه برتر و استان کهکیلویه و بویر احمد بعنوان هنرمند برگزیده انتخاب گردید.

وی افزود:مقام اول جشنواره آش از آن غرفه استان ایلام،مقام دوم به صورت مشترک از آن غرفه استان کرمانشاه و خانم صمصامی از زنجان و مقام سوم به طور مشتر از ان غرفه استان کرمان و خانم اصلانی از زنجان شد.

گفتنی است جشنواره غذایی جاده ابریشم، اکو با حضور بیش از 12 کشور مهرماه سال جاری در زنجان برگزار می گردد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.