اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط با صنعت نشر کوچکترین دخالتی برای سرمایه گذاری در این صنعت ندارند و وزارت ارشاد نیز در این زمینه کاری نمی‌کند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه تشکل‌ها و اتحادیه‌های مرتبط با صنعت نشر کوچکترین دخالتی برای سرمایه گذاری در این صنعت ندارند، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز در خصوص حمایت از صنعت نشر هیچ کاری نکرده و دفتر چاپ این وزارتخانه فقط بر روی آمار تمرکز کرده است.

وی افزود: امروزه در حالی که نظرخواهی از تشکل‌ها برای کارهای اجرایی در دستور کار دولت قرار گرفته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کارهای اجرایی مرتبط با صنعت نشر نظری از تشکل های فعال این صنعت نمی‌خواهد و مسئولان مرتبط نیز خودشان برای خودشان گزارشی پر می‌کنند. بنابراین بهتر است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی این وزارتخانه باید در این خصوص جوابگو باشند.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان گفت: هم اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت چاپخانه‌ها و واردات و خرید دستگاه های صنعت چاپ را صادر می‌کند و این در صورتی است که این وزارتخانه کاری برای سرمایه گذاری در این صنعت نمی‌کند زیرا فقط دغدغه کتاب دارد اما کار چاپخانه ها فقط منحصر به کتاب نیست.

ابوالحسنی در ادامه به اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدور مجوز بی‌رویه برای محصولات چاپی وارداتی اشاره کرد و اظهار داشت: صدور مجوز بی‌رویه برای محصولات چاپی که وارد کشور می‌شوند صنعت چاپ ما را راکد می‌کند و با این کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جوانانمان بیکار می‌شوند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که بهتر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهبود وضعیت رسیدگی به مباحث مرتبط با این صنعت را به وزارت صنعت، معدن و تجارت بسپارد و یا افرادی را از بدنه صنف برای رسیدگی به بخش اجرایی برگزیند زیرا اگر چنین نشود صنعت چاپ از بین خواهد رفت. 

یادآور می‌شود 11 شهریور ماه هر سال به عنوان روز صنعت نشر شناخته شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.