برخی دارندگان آیفون 6 و 6 پلاس در آمریکا به دلیل آنچه «بیماری تاچ» نامیده شده، از اپل به‌طور رسمی شکایت کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مشکل عدم دریافت پاسخ پس از لمس صفحه آیفون 6 و 6 پلاس باعث شده تا کاربران آمریکایی آن را به‌عنوان بیماری تاچ لقب داده و استمرار این مشکل باعث ناراحتی و عذاب کاربران شده است.

پس از اینکه کارشناس ifixit نیز بر این موضوع صحه گذاشت و گفت بسیاری از کاربران با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کاربران به‌طور خودجوش با مراجعه به دادگاهی در شمال کالیفرنیا رسماً علیه اپل و عدم حل مشکل اعلام شکایت کردند.

در بخشی از این شکوائیه آمده است نقص در طراحی بر عهده اپل است و کاربران پس از مراجعه برای حل مشکل، پول هم پرداخت می‌کنند که این درست نیست و اپل باید پاسخگو باشد.

بیماری تاچ چیست که اپل به خاطر آن به دادگاه کشانده شده است؟

«تاد کلری» از کالیفرنیا، «جون به ای» از دِلاوِر و «توماس دیویدسون» از پنسیلوانیا به‌طور مستقیم با شکایت از اپل اعلام کردند که دچار «بیماری تاچ» شده و اپل به‌جای حل مشکل به آنها پیشنهاد داده است تا با پرداخت 300 دلار گوشی‌های خود را با یک گوشی نو عوض کنند.

شاکیان با پر کردن شکایت در سطح ملی از سایر کاربران خواسته‌اند تا شکایت مشابه را در دادگاه مطرح کنند.

ازلحاظ حقوقی اپل با این مشکل دو قانون موسوم به Magnuson-Moss Warranty Act و Song-Beverly Consumer Warranty Act را زیر سؤال برده و باید پاسخگو باشد.

در حال حاضر 11 درصد از تعمیرات اپل مربوط به بخش «بیماری تاچ» است.


منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/



برچسب ها: بیماری تاچ ، اپل ، آیفون 6
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.