در ششمین روز از هفته دولت کارخانه برنج‌کوبی سفیدرود بااعتبار ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه در مراسم افتتاحیه کارخانه برنج‌کوبی مدرن سفیدرود بابیان اینکه ۹۹ درصد از کشاورزان عملیات برداشت برنج را در آستانه‌اشرفیه به پایان رسانیدند اظهار داشت: آستانه‌اشرفیه دارای ۱۲۸ کارخانه برنج‌کوبی فعال و با ظرفیت ۱۰۶ هزار تن شلتوک است.
گودرز کمال‌پور با اشاره به اینکه ۶۳ هزار تن برنج سفید در کارخانه‌های برنج‌کوبی آستانه‌اشرفیه استحصال می‌شود گفت: سالانه در هر هکتار از اراضی این شهرستان حدود چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک برنج به دست می‌آید که از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه افزود: ۴۵ کارخانه برنج‌کوبی در شهرستان آستانه‌اشرفیه مجهز به دستگاه‌های مدرن، پنج دستگاه خشک‌کن ایستاده و بیش از ۹۰ درصد کارخانه‌های برنج‌کوبی مجهز به دستگاه باسکول هستند.
وی بابیان اینکه کار ساخت کارخانه برنج‌کوبی مدرن سفیدرود توسط بخش خصوصی و از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است گفت: کارخانه برنج‌کوبی مدرن سفیدرود با مساحت پنج هزار مترمربع و زیربنای یک هزار مترمربع و بااعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده که این از میزان ۸۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی و ۷۰۰ میلیون تومان از طریق تسهیلات بانکی بوده است.
کمال پور همچنین با اشاره به اینکه آستانه‌اشرفیه دارای ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج است افزود: هاشمی، علی کاظمی و جمشید جو به‌عنوان مهم‌ترین ارقام برنج تولیدی این شهرستان هستند.
فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاری و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند کمک شایانی برای از بین بردن آلودگی‌های زیست‌محیطی کند.
رحیم حیدری گلرودباری با اشاره به اینکه با حمایت از بخش خصوصی و ارائه تسهیلات بانکی باید شاهد حداکثر تولید باشیم گفت: باید سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در بخش تولیدی صورت گیرد.
در مراسم بهره‌برداری از کارخانه برنج‌کوبی سفیدرود مدیران جهاد کشاورزی و پست‌بانک حضور داشتند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.