دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملّی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران” با شعار “تولید دانش‌بنیان محصولات زراعی و بهره‌وری آب” در دانشگاه گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ قره باغی دبیر علمی کنگره گفت: در این کنگره ۲۰ سخنران بین‌المللی رشته علوم زراعت و اصلاح نباتات از کشورهای مختلف جهان به ارائه جدیدترین دستاوردهای  این رشته در قالب سخنرانی‌های کلیدی می پردازند.

 رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران افزود : ارائه مقالات کلیدی توسط سخنرانان برجسته ، ارائه مقاله توسط اعضای هیأت علمی و محققان کشور و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات هم‌اندیشی پیرامون شعار کنگره از برنامه‌های اصلی کنگره می‌باشند. دستاوردهای حاصل از جلسات هم‌اندیشی که محورهای اصلی آنها چالش‌های تولید محصولات زراعی است، به صورت راهکارهای اجرایی به مسولان اجرایی کشور عرضه خواهند شد.
وی تصریح کرد: محورهای کنگره شامل: زراعت، اکولوژی و فیزیولوژی گیاهان زراعی، به نژادی گیاهان زراعی، زیست فناوری گیاهان زراعی، بهره وری و کارایی مصرف آب، تنش های محیطی در گیاهان زراعی، تغییر اقلیم و مدل سازی، نظام‌های زراعی، روش‌های نوین در تولید محصولات زراعی، علف‌های هرز و مدیریت آن‌ها، حفاظت از ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی، زراعت و اصلاح گیاهان دارویی، گیاهان زراعی جدید و فراموش شده، فناوری و مدیریت تولید بذر در گیاهان زراعی، می‌باشند.

فراخوان کنگره در دی‌ماه ۱۳۹۴به کلیه دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور ارسال و همچنین از طریق سایت انجمن اطلاع‌رسانی شد. در پی آن تعداد ۱۱۴۰ مقاله وصول شد که از این تعداد ۹۷۳ مقاله به صورت پوستر پذیرش شدند و ۲۷ مقاله در قالب سخنرانی انتخاب شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.