دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملّی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ دبیر علمی کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با اعلام این خبر گفت: دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با شعار تولید دانش‌بنیان محصولات زراعی و بهره‌وری آب روزهای 9 تا ۱۱ شهریور در دانشگاه گیلان برگزار می شود.
بهزاد قره یاضی افزود: در این کنگره ۲۰ سخنران بین‌المللی رشته علوم زراعت و اصلاح نباتات از کشورهای مختلف جهان جدیدترین دستاوردهای این رشته را در قالب سخنرانی‌های کلیدی ارائه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه این کنگره ساعت ۸:۳۰ صبح فردا، سه شنبه ۹ شهریور ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می شود.
 رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با اشاره به اینکه ارائه مقالات کلیدی توسط سخنرانان برجسته، ارائه مقاله توسط اعضای هیأت علمی و محققان کشور و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات هم‌اندیشی پیرامون شعار کنگره از برنامه‌های اصلی کنگره است، گفت: دستاوردهای حاصل از جلسات هم‌اندیشی که محورهای اصلی آنها چالش‌های تولید محصولات زراعی است، به صورت راهکارهای اجرایی به مسولان اجرایی کشور عرضه می شوند.
 محورهای این کنگره بین المللی شامل: زراعت، اکولوژی و فیزیولوژی گیاهان زراعی، به نژادی گیاهان زراعی، زیست فناوری گیاهان زراعی، بهره وری و کارایی مصرف آب، تنش های محیطی در گیاهان زراعی، تغییر اقلیم و مدل سازی، نظام‌های زراعی، روش‌های نوین در تولید محصولات زراعی، علف‌های هرز و مدیریت آنها، حفاظت از ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی، زراعت و اصلاح گیاهان دارویی، گیاهان زراعی جدید و فراموش شده، فناوری و مدیریت تولید بذر در گیاهان زراعی است.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.