رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 570 طرح کشاورزی در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی گفت: این طرح ها در زمینه کانال های آبیاری، اجرای سدهای خاکی، جاده بین مزارع، آبزی پروری، آب و خاک، دام و طیور، ایستگاه پمپاژ، توسعه مکانیزاسیون محصولات زراعی، نظارت و کنترل آفات قرنطینه ای، اصلاح و نوسازی باغات، تامین آب و تجهیز وسایل آبیاری، شبکه تامین آب روستاها و اصلاح و افزایش گل و گیاهان زینتی است.

وی گفت: 800 میلیارد ریال تسهیلات بانکی سالجاری به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 700 میلیارد ریال اعتبار در سفر هیات دولت به استان برای توسعه بخش کشاورزی در نظر گرفته شد.

گوهرگانی سطح زیر کشت زمینهای کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد را 270 هکتار اعلام کرد و گفت: 26 هزار هکتار از این میزان تاکنون به سیستم آبیاری بارانی و قطره ای در استان مجهز شد.

وی بیان کرد: پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید به آبیاری نوین مجهز شده است.

وی تصریح کرد: طرح آبیاری قطره ای در سه هزار هکتار از باغات این استان با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال در دست اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولید ماهی در استان را 16 هزار و 500 تن اعلام کرد و گفت: هم اینک سالانه 13 هزار و 500 تن ماهی در استان تولید و وارد بازار مصرف می شود.

گوهرگانی تصریح کرد: 90 واحد گلخانه ای در این استان وجود دارد که از این میزان 43 واحد گلخانه به کشت سبزی، 28 واحد به تولید گل رز هلندی، چهار گلخانه به کشت توت فرنگی، چهار واحد به گل های آپارتمانی و یک واحد به پرورش قارچ خوراکی اختصاص دارد.

وی سطح زیر کشت گلخانه های کهگیلویه و بویراحمد را هم اینک 36 هکتار برآورد کرد.

براساس گزارش ها حدود 10 درصد آب های ایران در استان کهگیلویه و بویر احمد است.

30 درصد از سهم عمده زمین های آبی در شهرستان بویراحمد متمرکز شده است.

89 درصد از کل زمینهای کشاورزی استان، اختصاص به کشت محصولات زراعت های سالانه دارد و حجم زمین های زیرکشت محصولات دائمی (باغ و قلمستان) محدود و در حد 11 درصد کل زمینهاست.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.