رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود امسال 20 هزار تن محصول لیموترش از باغ های استان برداشت شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی گفت: با بررسی های صورت گرفت پیش بینی می شود 20 هزار تن محصول لیموترش از باغ های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

وی اظهار کرد: برداشت محصول لیموترش در این استان از 20 روز پیش شروع شده و تا مهرماه ادامه دارد.

گوهرگانی بیان کرد: این مقدار لیموترش از حدود سه هزار هکتار باغ این استان برداشت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: مناطق گرمسیری این استان از جمله شهرستان های گچساران، باشت و کهگیلویه عمده ترین مناطق تولید لیموترش این استان هستند.

وی ابراز کرد: لیموترش این استان در 2 نوع لیموی شیرازی و خارگی تولید می شود.

گوهرگانی بیان کرد: بخشی از محصول لیموترش تولید شده در کهگیلویه و بویراحمد در داخل استان مصرف و سایر آن به استان های مجاور صادر می شود.

گوهرگانی با بیان این که فراوری محصولات کشاورزی یکی از راهکارهای افزایش درآمد بهره برداران است، ابراز کرد: واحد تولیدی فراوری این محصول در منطقه امامزاده جعفر از توابع گچساران در آینده نزدیک افتتاح می شود.

وی گفت: به دلیل بارش های خوب، آموزش های متخصصان ترویج کشاورزی و تجهیزات مکانیزاسیون و اجرای طرح های آبیاری نوین میزان تولید لیموی ترش امسال در واحد سطح افزایش یافته است.
گوهرگانی میانگین برداشت محصول لیموترش در هر هکتار از باغ های این استان را 6هزار و 500 کیلوگرم برآورد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، از سال 92 تا 94 حدود 2 هزار و 222 هکتار به سطح باغ های این استان افزوده شده است.

گوهرگانی افزود: در سال 92 حدود 639 هکتار، در سال 93 حدود 753 هکتار و در سال 94 حدود 830 هکتار توسعه باغ در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است.

وی بیان کرد: سیب، مرکبات، انگور، انار و زیتون از جمله درختان کاشته شده در این استان است.

استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران 41 هزار هکتار باغ میوه دارد که سالیانه 214 هزار تن محصول در آن تولید می شود.

کشاورزان این استان سالیانه 800 هزار تن انواع محصول کشاورزی تولید می کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.