رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 590 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت جاده باباکلان به چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلامرضا تاجگردون در بازدید از روند اجرای طرح ساخت جاده باباکلان به چرام که با حضور معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی انجام شد، افزود: این اعتبار برای احداث جاده اصلی 72 کیلومتری ،باباکلان به چرام از محل بودجه نفت و ماده 180 مناطق محروم تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: 490 میلیارد اعتبار از بودجه نفت و 140 میلیارد ریال دیگر از محل بودجه ماده 180 مناطق محروم برای این طرح تصویب شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح در سه قطعه انجام می شود.

تاجگردون اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت جاده چرام به باباکلان در سال 1394 شروع شده است و روند عملیات اجرایی آن رضایت بخش است.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل این طرح درخروج تعداد زیادی از روستاها از بن بست و کوتاه شدن مسیر جاده کهگیلویه و بویراحمد به استان های مرکزی افزود: شتاب بخشی این طرح مهم در اولویت برنامه های دولت است.

معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی همچنین از طرح های چهارخطه گچساران به باشت و جاده کمربندی شهر دوگنبدان بازدید کرد.

جاده گچساران به چرام در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

چهار هزار و 764 کیلومتر راه روستایی، یک هزار و 141کیلومتر راه اصلی، 505 کیلومتر راه فرعی و 93کیلومتر بزرگراه در این استان وجود دارد.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.