نبیل قاووق: آزادی شهر داریا پایان رؤیای عربستان برای سرنگونی نظام سوریه است

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد: آزادی شهر "داریا" پایان رؤیای عربستان برای سرنگونی نظام سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المنار، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی گفت: لبنانی‌ها باید در این مرحله خطرناک وحدت ملی و ثبات داخلی خود را تقویت کنند. دولت لبنان امروز با بحران واقعی و جدی روبروست؛ بحرانی که گذرا نیست بلکه بسیار عمیق است. برخی می‌خواهند واقعیت لبنان را نادیده گرفته و کشور ما را به سمت پرتگاه بکشانند.

وی گفت: حل بحران از طریق حل دلیل آن ممکن است. دلیل این بحران نیز وتوی عربستان علیه نامزدی است که قوی‌تر و مردمی‌تر است. لبنانی‌ها امروز بهای مداخله عربستان در وتو علیه نامزدی میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح را برای تصدی پست ریاست‌جمهوری می‌پردازد.

قاووق درباره سوریه نیز گفت: آزادی شهر داریا پایان رؤیای عربستان برای سرنگونی نظام سوریه است و نشان دهنده پیروزی ارتش سوریه و شکست تکفیری‌هاست. این دستاورد یک دستاورد استراتژیک، سرنوشت ساز و تاریخی است و پیامدهایی را بر روند درگیری‌ها با تکفیری‌ها و آینده سوریه خواهد داشت.

اخیرا پس از توافق میان دمشق و مخالفان، افراد مسلح و غیرنظامیان از شهر داریا در حومه دمشق خارج شده و ارتش سوریه کنترل کامل این شهر را در دست گرفت.

وی درباره سالروز ربوده شدن امام موسی صدر گفت: وطن و مقاومت امروز این امامی را از دست می‌دهند که هر روز محبت ما نسبت به وی بیشتر می‌شود. وفاداری به امام موسی صدر به معنای این است که ما همواره راه وی را ادامه دهیم. بزرگترین هدف وی شکست اسرائیل و فکر و ذهنش با ائتلاف استراتژیک میان حزب الله و جنبش امل بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار