هم اکنون بیش از 475 مددجوی کمیته امداد شهرستان راز وجرگلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندی مددجویان را ازجمله اهداف مهم کمیته امداد برشمرد و گفت: :بیمه های تامین اجتماعی شامل سه گروه زنان سرپرست خانوار ،مجریان طرح های اشتغال و روستاییان و عشایر تحت حمایت این نهاد است.

غلام عباس صادقی افزود:امسال بیش از یک میلیارد و200 میلیون ریال از محل منابع امداد و محل یارانه ها برای این افراد هزینه شده و در مدت مشابه سال گذشته نیز همین رقم برای این افراد هزینه شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 61 زن سرپرست خانوار ،292 نفر از مجریان طرح های اشتغال و122 نفر از روستاییان و عشایر محروم از این خدمات بهره مند هستند، گفت: سهمیه این نهاد در بخش بیمه زنان سرپرست در سال 94 افزایش داشته و بر این اساس چهار خانوار جدید شناسایی وتحت پوشش قرار گرفتند.

صادقی با اشاره به اینکه بیمه های اجتماعی از جایگاه خاصی برخوردارند وفاکتوری مهم در توانمند سازی خانواده ها به شمار می رود، گفت: کمیته امداد به دنبال آن است تا شرایطی را فراهم کند که تمامی مددجویان بتوانند از این بیمه ها بهره مند شوند و بر این اساس امسال قرار است که 10 خانواده جدید از زنان سرپرست خانوار واجد الشرایط زیر 50 سال شناسایی وتحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

وی اظهار داشت:این افراد در آینده از همه مزایای بیمه اجتماعی بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

وی یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد در توانمند سازی مددجویان را ایجاد اشتغال پایدار برشمرد افزود: امسال در مجموع بیش از دو میلیارد و600 میلیون ریال به اشتغال مددجویان در این شهرستان اختصاص یافت که بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال آن به سه بانک صادرات، ملی وکشاورزی ابلاغ شده است ویک میلیارد و 400 میلیون ریال آن نیز از محل منابع امدادی به طرح های دارای قابلیت مددجویان مستعداختصاص یافته است.

صادقی در تشریح عملکرد کمیته امداد رازوجرگلان در پنج ماهه نخست امسال گفت: امسال 26 طرح پایدار از محل منابع قرض الحسنه بانکی وامدادی با اعتبار بیش از 34 میلیارد ریال ایجاد شده که 19 طرح با اعتبار 24 میلیارد ریال از محل منابع بانکی وهفت طرح با اعتبار بیش از یک میلیارد ریال از محل منابع امدادی تامین شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.