رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه گفت: اعتبارات امسال کشور، 244 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه در نشست شورای برنامه ریزی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه شورای برنامه ریزی موظف است منابع ملی و استانی را به درستی و با توجه به اولویت شاخص ها توزیع کند، گفت: از مجموع 244هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی، 197 هزار میلیارد تومان هزینه جاری، 37هزارمیلیارد تومان اعتبارات تملک سرمایه ای و 10 هزار میلیارد تومان نیز اوراق قرضه است که دولت آن را محقق خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت افزود: سهم استان خراسان شمالی از هزینه های جاری 137میلیارد تومان و از تملک دارایی و سرمایه ای نیز 136 میلیارد تومان است که باید جذب و به دستگاه های استان اختصاص یابد.

وی همچنین با اشاره به اعتبار 9 هزار میلیارد تومانی جدول 10-2 بودجه کشور، گفت: از این میزان 20 میلیارد تومان سهم خراسان شمالی است که اختصاص صددرصد آن پیگیری می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تاکنون 36 درصد از 633میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری در قالب طرح های 26 گانه، تخصیص یافته است و باقی مانده آن نیز تا پایان امسال اختصاص خواهد یافت.

نوبخت همچنین قول داد: تا نیمه شهریورماه، مطالبات و اضافه کاری های کارمندان ادارات استان پرداخت شود.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست مهم ترین مشکلات استان را اجرای کُند طرح های اقتصادی به علت روند کُند ارائه تسهیلات و میزان کم آن عنوان کرد و از معاون رییس جمهور خواست با پیگیری های لازم، میزان تسهیلات به 10 میلیارد تومان افزایش یابد.

محمد رضا صالحی افزود: تاکنون 136واحد صنعتی به بانک ها معرفی شده اما تاکنون این واحدها تسهیلاتی دریافت نکردند.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.