صبح امروز اجرای فاز اول شبکه ملی اطلاعات با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات طی سخنرانی در مراسم افتتاح شبکه ملی اطلاعات که با حضور معاون اول رئیس جمهور در حال برگزاری است به چند نکته مهم در خصوص پروژه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اطلاعات مهمترین محرکه تغییرات کنونی در جهان و جامعه ماست، گفت: در مقطع فعلی تحولات بزرگ به دلیل دسترسی به اطلاعات است و ما وظیفه داریم کاری کنیم که کشور بتواند با بهترین روش به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.

وی ادامه داد: طراحی شبکه  ملی اطلاعات مهمترین قدم دسترسی  سریع ، آسان و امن برای همه مقامات اجرایی و مردم کشور است. مردم عزیز بدانند کار بزرگی صورت گرفته است. در یک محاسبه سرانگشتی حدود 20 هزار میلیارد سرمایه گذاری شده است که 20 درصد توسط دولت و ما بقی توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

واعظی افزود: شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان سد راه دسترسی آزاد اطلاعات نیست، مردم ما باید به صورت شفاف به اطلاعات دسترسی داشته باشد، این شبکه به وجود آمده تا کیفیت و امنیت بهتر شود. مطابق برنامه پنجم باید در پایان این برنامه 60 درصد از خانواده های ایرانی موفق به استفاده از اینترنت سریع و امن می شدند.

وی ادامه داد: ایران جزو 5 کشور اول از نظر نیروی مهندسی در جهان است که بر پایه زیر ساخت های شبکه های ملی اطلاعات میتوانیم برای توسعه و پیشرفت کشور از آن ها استفاده کنیم  زیرا یکی  از کانون های مهم توسعه کشور همین بخش ITC است.

واعظی افزود: در ابتدای دولت پس از بررسی های انجام شده مشخص شد که در زمینه زیرساخت های اینترنت با کشورهای هم‌طراز دیگر خیلی عقب هستیم.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات عدیده پیش روی این پروژه اشاره کرد و از تمام شرکت هایی که شبکه ملی اطلاعات را به این سطح از پیشرفت رساندند قدردانی کرد.

به گفته واعظی شروع پروژه شبکه ملی اطلاعات در برنامه چهارم توسعه کلید خورده است که ما توانستیم پس از تحول مرکز ملی فضای مجازی امروز به این جایگاه برسیم. وی با اشاره به این موضوع  گفت  اکثر کسانی که در دولت یازدهم بیشترین انتقادات را به  این شبکه ملی اطلاعات داشتند  کسانی بودند که در دولت قبل جزء مدیران بودند و کوچکترین قدمی برای تحقق این شبکه ملی برنداشتند.

وی ادامه داد: علی رغم سخنان برخی از مسئولین که می گویند شبکه ملی اطلاعات محدود است باید گفت هیچ محدودیتی برای کاربران این شبکه وجود نداشته و هدف از ایجاد این شبکه دریافت خدمات با کیفیت بهتر، سرعت بالاتر، تعرفه کمتر و امنیت بالاتر برای کاربران بوده است.

وی در آخر اذعان داشت: کاری که امروز انجام می گیرد یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که از روز اول در دستور کار خود قرار دادیم و اجرای این مطالبات را در عمل ثابت کردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار