همدان؛

شناسایی 40 گونه پستاندار در همدان

40 گونه پستاندار دراستان همدان شناسایی شده است

شناسایی 40 گونه پستاندار در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سیدعادل عربی معاون منابع‌طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان از اتمام سرشماری تابستانه پستانداران خبر داد.  گفت  بر اساس سرشماری‌ها 40 گونه پستاندار در همدان شناسایی شده است.

وی هدف از سرشماری تابستانه پستانداران را بررسی وضعیت زادآوری گونه‌های شاخص عنوان کرد و افزود: سرشماری پاییزه نیز به منظور بررسی سلامت، جمعیت و تغییرات مدیریت اعمال شده بر این گونه‌ها است.

آقای عربی از افزایش تقریبا 30 درصدی جمعیت پستانداران خبر داد و تصریح کرد: بررسی‌های حاصل از سرشماری پستانداران نرمال بوده و از افزایش تقریبا 30 درصدی میزان زادوولد حکایت دارد.

این مسئول درباره نحوه سرشماری این گونه‌ها گفت: این سرشماری‌ها از طریق دوربین‌های چشمی و با مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد همچنین درصد خطای این سرشماری‌ها از طریق مشخص کردن هر محدوده برای اکیپ‌های خاص کاهش می‌یابد.

معاون منابع‌طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با تأکید بر اینکه کلیه مناطق شکارممنوع و حفاظت‌شده استان تحت پوشش این سرشماری قرار گرفته است، افزود: در این سرشماری‌ها از بازشماری و شمارش بیشتر جلوگیری شده و تقریبا تمامی مناطق را تحت پوشش قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سرشماری پرندگان‌آبزی و کنارآبزی همزمان با سایر کشورهای دنیا در دی‌ماه انجام می‌گیرد، عنوان کرد: سرشماری سایر پرندگان نیز به صورت مشاهده مستقیم گونه‌ها هر 6 ماه یک‌بار صورت می‌گیرد.

عربی با اشاره به اینکه سرشماری خزندگان انجام نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در کشور مطالعات و شناسایی گونه‌های مختلف خزندگان انجام گرفته است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.