سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شباهت به ائمه اطهار(ع) در دنیا موجب شفاعت آنان در آخرت می شود.

شباهت به ائمه اطهار(ع) عامل شفاعت در آخرت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری با حضور در رواق شیخ حرعاملی در جمع 5 هزار زائر گلستانی حرم مطهر رضوی افزود: همه ما در روز قیامت به شفاعت ائمه معصومین(ع) نیاز داریم، از این رو هر چه شباهت ما به آن ها بیشتر شود از شفاعت بیشتری بهره مند خواهیم شد.

وی تصریح کرد: کوچکترین احترام به خاندان عصمت و طهارت(ع) بی پاسخ نمی ماند، اما ما نباید به پاداش های کوچک قانع باشیم بلکه باید با اعمال و رفتار خود از شفاعت این بزرگواران در آخرت بهره مند شویم.

سخنران حرم مطهر رضوی به آیه 69 سوره اسرا اشاره کرد و گفت: پیامبران، ائمه اطهار(ع)، شهیدان، علمای صالح و کسانی که در زندگی دستورات خداوند و ائمه اطهار(ع) را الگوی خود قرار داده اند در بهشت در کنار یکدیگر محشور خواهند شد.

وی افزود: شهدا همچون ائمه اطهار(ع) جانشان را در راه خدا و اسلام فدا کردند، از این رو در آن جهان نیز مورد شفاعت و عنایت این بزرگواران قرار خواهند گرفت.

ماندگاری گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کسی روز زیارتی امام رضا(ع) را نمی شناخت، اما امروز به برکت خون پاک شهدا، مردم در 23 ذی القعده نه تنها از سراسر ایران بلکه از سایر کشورهای جهان خود را به بارگاه منور امام مهربانی ها می رسانند.

وی فکر، اندیشه، عمل و بیان علما را نشات گرفته از اهل بیت(ع) دانست و افزود: علما و روحانیون به واسطه نشر معارف اهل بیت(ع) نه تنها در قیامت مورد شفاعت قرار می گیرند، بلکه خود نیز شفاعت می کنند.

ماندگاری گریه کردن بر امام حسین(ع) را از دیگر شباهت با اهل بیت(ع) دانست و افزود: از روضه و گریه بر شهادت امام حسین(ع) غافل نشویم، چرا که راه نجات بشرت در این مسیر قرار دارد.

وی گفت: متاسفانه امروز با تهاجم فرهنگی از سوی کشورهای غربی، پوشش، حجاب، سبک ازدواج و تغذیه در جامعه اسلامی ما دیگر به سیره ائمه اطهار(ع) شباهتی ندارد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.