در نخستین نشست هم اندیشی روسای مراکز خیریه درمانی و مدیران موسسات مردم نهاد حوزه سلامت مشهد، مشکلات بیمارستان ها و مراکز درمانی خیریه بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت مشهد در این جلسه بر لزوم هم افزایی مدیران موسسات خیریه بخش سلامت تاکید کرد و گفت: امروز بخش سلامت در کشور با مشکلات و کمبودهای زیادی مواجه است که عبور از آنها جز با حضور خیرین سلامت امکان پذیر نیست لذا باید با تشکیل جلسات اینچنینی مشکلات پیش روی موسسات و سازمانهای مردم نهاد و مراکز خیریه احصا و راه حلهای لازم به دولت اعلام گردد.

غلامرضا بصیری پور موانع گمرکی برای ورود تجهیزات پزشکی، بالا بودن هزینه دیالیز در مشهد، بالا بودن هزینه و کمیاب بودن برخی اقلام دارویی، نبود معافیت های مالیاتی و هزینه های بالای درمانی برای اتباع خارجی را از مشکلات حوزه سلامت در شهر مشهد و کشورعنوان کرد و افزود: از مدیران موسسات خیریه می خواهیم تا پیشنهادات خود را در خصوص حل مشکلات فعلی بخش سلامت شهر مشهد اعلام کنند.

وی گفت: در حوزه سلامت معضلات بسیاری وجود دارد اما متاسفانه مشکلات پیش روی خیرین و موسسات خیریه مشهد که در جهت حل برخی مسائل برآمده اند بواسطه نداشتن تشکیلات منسجم نه تنها حل نشده بلکه روز بروز بیشتر می شود و ما امیدواریم که بتوانیم در قالب مجمع خیرین سلامت مشهد مشکلات را پیگیری و حل نماییم.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد هم در این جلسه ضمن معرفی مجمع خیرین حوزه سلامت مشهد گفت: به منظور فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیران سلامت و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها و مشارکت های مردمی و هدایت آن ها به سوی اولویت های بخش سلامت این مجمع تشکیل شده است.

علیرضا کلاهان در خصوص اهمیت وجود مجمع خیرین سلامت در نظام درمانی کشور افزود: مقام معظم رهبری در جلسه ای که با مجمع خیرین سلامت داشتند به نقش تعیین کننده مردم در فرآیندهای درمانی کشور اشاره داشته و تاکید کردند که ساختار مردمی در این مجمع ضروری و باید حفظ شود و نباید با غلبه دادن ساختارهای بسته اداری، پویایی و نشاط را از مردم سلب کرد.

وی با تاکید بر اینکه کار خیریه منیت ندارد، تاکید کرد: خیرین و موسسات خیریه و دولت باید در کنار یکدیگر کمک کنند تا گرهی از کار مردم باز شود. اگر امکاناتی هست به تمامی بخشها تخصیص دهیم و باید توزیع انحصاری آن را از بین ببریم.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد از تشکیل کارگروه موسسات مردم نهاد و مراکز درمانی خیریه برای بررسی و احصا و ارائه راهکارهای مشکلات مربوطه، کارگروه حقوقی و تشکیلاتی برای ایجاد بانک اطلاعات پروژه های حوزه سلامت و جهت دهی و ساماندهی کمکهای خیرین، کارگروه بانوان برای جهت دهی کمکهای بانوان خیر استان در زیر مجموعه مجمع خیرین سلامت مشهد خبر داد.

در ادامه این جلسه مدیران موسسات و سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت و روسای بیمارستانها و مراکز درمانی خیریه شهر مشهد به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

مراحل طولانی اداری برای صدور مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت، عدم صدور مجوز برای بهره برداری از مراکز آماده افتتاح، عدم وجود شبکه برای هم افزایی موسسات مردم نهاد، عدم تحقق وعده کمکهای دولتی برای مراکز خیریه درمانی، ضعف آموزشی در بدنه اجرایی وزارت بهداشت و نبود شناخت در خصوص کار خیرین از مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی مدیران موسسات بود.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار