معاون رییس جمهور گفت : نخستین کاری که کشور برای خیز برداشتن در امر گردشگری باید انجام دهد، تسهیلات صدور ویزا برای گردشگران خارجی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مسعود سلطانی‌فر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان گفت:کرمان با داشتن پنج اثر ثبت جهانی رتبه اول را در کشور دارد و به رکورد دست نیافتنی رسیده و امیدواریم در سال‌های آینده نیز شاهد ثبت آثار ارزشمند فرهنگی این استان باشیم.

وی تصریح کرد: تاکنون 21 اثر به عنوان میراث جهانی ایران در یونسکو ثبت کردیم که در سه سال گذشته پنج اثر بوده است و از این منظر کارنامه بسیار درخشانی است و سهم کرمان نیز در این میان قابل توجه است.

وی ادامه داد: سال گذشته میلادی از حدود یک میلیارد و 200 میلیون گردشگر در کشورهای مختلف جابه‌جا شدند، هزار و 476 میلیارد دلار درآمد کسب شده است که سهم ایران از لحاظ تعداد نیم درصد و درآمد هم نیم درصد بوده است.

سلطانی گفت: با توجه به اهداف سند چشم‌انداز توسعه باید سهم خود را به دو درصد یعنی 20 میلیون گردشگر خارجی و درآمد 25 تا 30 میلیارد دلار برسیم.
وی عنوان کرد: سال گذشته 5 میلیون گردشگر خارجی با 7.5 میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم در حالی که براساس سند چشم انداز باید به 9 میلیون گردشگر خارجی می‌رسیدیم، اما با این وجود میانگین سالانه رشد 10 درصددی داشتیم که دو برابر رشد میانگین دنیاست.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: برای اینکه به اهداف سند چشم‌انداز برسیم در 10 سال آینده باید با نرخ رشد هشت تا 10 درصدی جلو برویم.
سلطانی‌فر ادامه داد: یک سلسله سیاست‌ها و رویکردهای مختلف داشتیم که بخش‌هایی از آن اجرا شده و مابقی نیازمند پشتیبانی دیگر دستگاه‌ها هستیم.

وی افزود: ترکیب گردشگران ما خوب است و حدود نیمی از گردشگران کشورمان مذهبی زیارتی بوده که نشان دهند ظرفیت بالایی در گردشگری کشور است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: سالانه میزبان یک درصد شیعیان دنیا هستیم و این ذهن ما را متوجه می‌کند که اگر در ارتباط با حضور گردشگران دیگر ملاحظاتی داریم از نظر ظرفیت گردشگری حلال استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که در 10 سال آینده میزبانی سه درصد شیعیان دنیا یعنی 8 میلیون نفررا داشته باشیم.
سلطانی‌فر ادامه داد: نخستین کاری که کشور برای خیز برداشتن در امر گردشگری باید انجام دهد، تسهیلات صدور ویزا برای گردشگران خارجی است.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: صدور ویزای سه ماهه در 9 فرودگاه ما میسر شده و بحث صدور ویزای الکترونیک در حال آزمایش است و به زودی راه‌اندازی می‌شود و بحث لغو روادید با کشورهای مختلف را دنبال کردیم.
وی عنوان کرد: از بزرگترین معضلات ما در زمینه گردشگری خارجی، کمبود اماکن اقامتی برای اسکان آنها است که موفق شدیم با اختصاص تسهیلات مختلف طی سه سال گذشته 35 هتل چهار و پنج ستاره را به بهره‌برداری برسانیم و مجموع هتل‌های ما به 160 مورد رسیده است.
سلطانی‌زاده گفت: در حال حاضر در بخش گردشگری یک هزار و 752 پروژه در کشور در حال اجراست که 820 هتل یک تا پنج ستاره و هتل آپارتمان است.
وی یادآور شد: هیچ ابزاری موثر‌تر از گردشگری برای صدور ارزش‌های انقلاب و نظام به خارج از کشور وجود ندارد.


رشد78 درصدی صادرات در کرمان
استاندار کرمان گفت :در پنج ماهه امسال شاهد رشد 78 درصدی صادرات در استان کرمان بودیم.
علیرضا رزم‌حسینی  امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور برگزار شد گفت:526 پروژه بخش خصوصی و دولتی افتتاح می شود که در مجموع یک هزار و 308 میلیارد تومان اعتبار دارند و 130 طرح نیز با 495 میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.
وی از افزایش 15 درصدی تخت بیمارستانی در استان کرمان و افتتاح بیمارستان در بعضی از شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد:  ویزیت با تعرفه‌های دولتی رشد 100 درصدی دارد.
استاندار کرمان گفت: کرمان ،رتبه اول کشور در برق دار کردن روستاها، رشد 110 درصدی مشترکان فاضلاب‌های شهری، افزایش 16 درصد مشترکان گاز و 11 درصدی خط خطوط انتقال گاز را داریم.
وی ادامه داد: 828 روستا در استان کرمان در حال حاضر اینترنت پرسرعت دارند که خدمات دولتی استفاده می‌کنند.
وی افزود : 170 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی برای 14 هزار نفر در سال گذشته پرداخت شده است.
استاندار کرمان ادامه داد: رتبه اول اجرای آبیاری تحت فشار در سال گذشته، رتبه دوم جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی، رشد 17 درصدی سرمایه‌گذاری حاصل از پروژه‌های صنعتی و ... طی یک سال گذشته متعلق به استان کرمان بوده است.
وی گفت: مصرف انرژی در حوزه صنعت استان هفت درصد رشد داشته است.

گردشگری موثر در عملی کردن اقتصاد مقاومتی
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:  بهترین کار در زمینه اقتصاد مقاومتی  که ضرر زیست محیطی کمتری دارد، حوزه گردشگری است.

محمد مهدی زاهدی در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگی داشته است، اگر مقایسه‌ای با قبل از انقلاب داشته باشیم با وجود همه مشکلات موجود، ایران دستاوردهای بزرگی دارد که همه دولت‌ها در آن نقش داشته‌اند.
 

وی افزود: پیشرفت در حوزه علمی، هسته‌ای، دفاعی، پزشکی، مرهون افراد زیادی است که برای انقلاب زحمت کشیدند و عاشقانه خدمت کردند، کشور ما در حوزه امنیتی در صدر است و حرف اول را در بسیار از موارد در منطقه می‌زند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از سردار سلیمانی گفت: امنیت کشور مرهون این سرباز رشید اسلام است.
وی با اشاره به ثبت سه اثر تاریخی کرمان در یونسکو عنوان کرد: امیدواریم دیگر آثار این استان که گنجینه عظیمی از آثار میراثی و تاریخی است به ثبت برسند.
زاهدی آیت‌الله جعفری امام جمعه کرمان را محور وحدت استان کرمان دانست و تصریح کرد: استان کرمان مدیون این عالم دینی است.

برگزاری جلسه شورای اداری با حضور معاون رییس جمهور

جلسه شورای اداری استان کرمان  با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گفت: از مسائل اساسی و مهم در همه جوامع که مورد توجه قرار می‌گیرد، مساله تخصص در مسئولیت‌هایی است که بر عهده می‌گیریم.

وی افزود: اگر فردی بدون علم و دانش و کسب تخصص وارد کاری شد ضرر آن کار بیشتر از منفعتش است و از جمله ضررهایی که کشور ما در سال‌های طولانی تحمل کرده از ناحیه این مطلب است، البته عوامل متعدد دیگری نیز در این امر دخیل هستند.

آیت الله جعفری با تاکید بر کسب تخصص نسبی افراد در مسئولیتی که به عهده دارند، گفت: این نکته در فرهنگ و احادیث ما به چشم می‌خورد، چنان که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند اگر کسی کاری را انجام دهد، اما علم آن را نداشته باشد ضرر بیشتری دارد.

امام جمعه کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت، رجایی و باهنر تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز شهید باهنر خستگی‌ناپذیری وی بود.

وی عنوان کرد: کارها باید بر اساس عقل و علم انجام شود، دشمن واقعی ما بی‌عقلی‌ است.

وی افزود: خوشحال هستیم که وحدت و انسجام میان همه مسئولان استان کرمان وجود دارد، نمایندگان کرمان نیز همراهی خوبی در پیشبرد کارهای استان دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار