معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره برداری از 2 هزار طرح و واحد صنعتی دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محسن صالحی نیا در سفر به استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته دولت، در جمع خبرنگاران افزود: از ثبت نام 16 هزار واحد صنعتی کشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط در سامانه پایش واحدهای تولیدی خبر داد.

وی گفت: از این تعداد تاکنون سه هزار و 800 واحد تولیدی به بانک های عامل معرفی شده که به طور میانگین هر واحد 11 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.

صالحی نیا اضافه کرد: رونق تولید، افزایش صادرات، کاهش بیکاری، بالا رفتن اشتغال و بهبود فناوری از مهم ترین اهداف پایش وضعیت و تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی به شمار می رود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات نظام بانکی کشور در سال گذشته 31 درصد بود که این سهم در چهار ماهه نخست امسال به 30 درصد رسید و پیش بینی می شود تا پایان امسال به 37 درصد برسد.

صالحی نیا گفت: استفاده از ظرفیت های پسابرجام در قراردادهای مختلف بین المللی با افزایش سرمایه گذاری و استفاده از نیروی متخصص خارجی در اجرای زیرساخت ها، در کنار مشارکت بخش خصوصی دارای نقش مستقیم در رونق تولید خواهد بود.

وی در خصوص سیاست کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صنعت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توسعه این استان به موازات کشور پیش می رود و گروه های صنعتی، فلزی، شیمیایی و پتروشیمی از اولویت های مورد نظر در این زمینه است.

صالحی نیا در ادامه جایگاه ایران در صنعت نساجی را مطلوب و همتراز کشورهای دیگر دانست و افزود: نساجی کشور می تواند به عنوان تولیدی نمونه در دنیا پیشرو و مطرح باشد.

وی اضافه کرد: البته برخی واحدهای نساجی کشور به علت فرسودگی و عدم نوسازی و بازسازی با مشکلاتی مواجه است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق در نساجی ایران باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و دستیابی به ارزش افزوده مناسب می شود.

صالحی نیا همچنین ظرفیت کشور در بخش توسعه پتروشیمی و صنایع پائین دستی و جانبی آن را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: اجرای طرح های صنعتی در مناطق مختلف براساس قابلیت های منطقه ای مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم در این نشست از راه اندازی نخستین صنعت کرپ کشور در این استان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این واحد تا پایان سال جاری در بهرام آباد شهرستان شهرکرد آغاز می شود.

سید نعیم امامی افزود: با راه اندازی این طرح همه مراحل تولید مواد اولیه تا تولید چادر مشکی و پارچه در این استان انجام می شود.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولید چادر مشکی استان از 10 میلیون متر مربع به 20 میلیون متر مربع افزایش می یابد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت در پایان برای صدور مجوزهای لازم راه اندازی نخستین صنعت کرپ کشور در استان چهارمحال و بختیاری و تأمین منابع مورد نیاز از محل اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه ملی، بانک ها و وزارتخانه قول مساعد داد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار