گلخانه هیدروپونیک گل رز در شهرکرد به مناسبت هفته دولت و با حضور محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

افتتاح گلخانه گل رز در شهرکردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سومین روز از هفته دولت و با حضور محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری، گلخانه هیدروپونیک گل رز در شهرکرد افتتاح شد.

این گلخانه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع، با 5 میلیارد ریال آورده بخش خصوصی و 7 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات و اشتغالزایی مستقیم 10 نفر احداث شده است.

تکنیک هیدروپونیک (Hydroponicum) یا کشت بدون خاک از روش های جدید با استفاده از ترکیب پرلیت (نوعی سنگ آتشفشانی) و کوکوپیت (پوسته اطراف نارگیل) به عنوان بستر کشت، همراه با محلول حاوی تركيبات متعادل تمامی عناصر مورد نیاز برای رویش و رشد گیاه می باشد.

افتتاح گلخانه آلسترومریا اردل و گلخانه توت فرنگی کاکلک، طرح 120 هکتاری آبیاری بارانی سورشجان، مرغداری امیرآباد کیار و گلنگ زنی و افتتاح طرح های کشاورزی شهرستان کوهرنگ از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به این استان است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.