معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، از افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محسن صالحی نیا همزمان با دومین روز از هفته دولت، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: طی 5 ماهه نخست امسال صادرات کالای غیر نفتی با 15 درصد افزایش، 24 میلیارد دلار برآورد شده که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۶۰ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به حمایت از تولید داخلی، افزایش تعرفه واردات محصولاتی که مشابه آن‌ها در کشور تولید می‌شود، مقابله با کالای قاچاق و جلوگیری از واردات غیر رسمی کالا را از برنامه های اصلی دولت در این زمینه برشمرد و افزود: واردات رسمی کالا هم با وضع تعرفه‌های لازم انجام می شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اما صرفاً ایجاد محدودیت در واردات کافی نیست، بلکه باید زمینه تولید کالای باکیفیت در کشور برای برآورده شدن انتظارات مصرف‌کنندگان هم فراهم شود.

صالحی نیا با اشاره به خروج بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از چرخه تولید، از برنامه ریزی برای رفع مشکل و فعال سازی این واحدها در قالب طرح رونق تولید خبر داد و گفت: امسال حدود 7 تا 8 هزار واحد که عموماً صنایع کوچک هستند، به چرخه تولید باز می گردد.

وی با بیان بررسی مشکلات بیش از 3 هزار و 600 واحد از نظر پرداخت تسهیلات گفت: این واحدها موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات شده اند.

صالحی نیا با اشاره سیاست‌های کلان دولت در توسعه صنایع مختلف بر اساس پتانسیل‌های منطقه ای در کشور ادامه داد: راه‌اندازی مجدد واحدهای درگیر رکود یا تولید حداقلی و کمتر از ظرفیت از جمله برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی، ایجاد بازار برای صنایع ساختمانی، غذایی و دارویی مطابق با نیاز واقعی کشور را از دیگر سیاست‌های حمایتی این وزارتخانه بیان کرد.

صالحی نیا یادآور شد: کار پایش عملکرد واحدهای صنعتی از جهات مختلف نظیر اشتغال‌زایی هم از نیمه دوم امسال به طور جدی آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع فناوران شماره 2 شهرکرد و افتتاح 10 طرح صنعتی در شرکت بسته بندی محصولات غذایی مزرعه پنجه آفتاب سامان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار