درخواست اعزام ناظران انتخاباتی به آمریکا پس از ادعای ترامپ درباره احتمال تقلب در انتخابات

یک نهاد مدنی در واشینگتن خواستار حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، یک نهاد مدافع حقوق مدنی در واشینگتن با استناد به ادعای جنجالی دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – مبنی بر احتمال تقلب در انتخابات سراسری آینده، خواستار حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

این نهاد مدنی که «کنفرانس رهبری حقوق مدنی و حقوق بشر» (LCCHR) نام دارد روز گذشته با ارسال نامه‌ای به "سازمان امنیت و همکاری اروپا" از این سازمان بین‌المللی خواست طرح جامعی را برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مدنظر قرار دهد.

کنفرانس رهبری حقوق مدنی و حقوق بشر در بخشی از نامه خود با اشاره به افزایش تبعیض نژادی در آمریکا طی سالهای اخیر و سوءاستفاده‌هایی که ممکن است از سوی نامزدهای انتخاباتی از آنها صورت گیرد، از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواسته است در صورت موافقت با این درخواست، بیشتر ناظران انتخاباتی خود را در ایالت‌هایی مانند پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، آلاباما، جورجیا، آریزونا، ویسکانسین، داکوتای شمالی و تگزاس که تبعیض نژادی و تهدید اقلیت‌ها از نمود بیشتری در آنها برخوردار است، مستقر کند.

سخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا روز گذشته از هرگونه اظهارنظر درباره این نامه خودداری کرد؛ اما تصریح کرد سازمان متبوعش به زودی پاسخ خود را به صورت مکتوب برای فرستنده آن ارسال خواهد کرد.

ترامپ به تازگی در سخنرانی‌های انتخاباتی خود بارها نسبت به احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری امسال و سرقت نتیجه انتخابات از سوی دموکرات‌ها هشدار داده است. وی معتقد است قوانین جدیدِ احراز هویتِ رای‌دهندگان در برخی ایالت‌ها به گونه‌ای است که آنها می‌توانند تا 15 بار اقدام به رای دادن کنند. 

نامزد جمهوری‌خواهان در همین ارتباط در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود از هوادارانش در برخی ایالت‌ها خواست در روز انتخابات اوضاع را به دقت زیر نظر داشته باشند تا کسی نتواند بیش از یک بار به نفع "هیلاری کلینتون شیاد" رای دهد.

وی وبسایتی تحت عنوان "ناظر انتخاباتی ترامپ" را نیز به همین منظور برای ثبت نام از داوطلبان راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
از ایران ناظر بفرستند...........
یهو اسم یه ایرانی برای رئیس جمهوری در میاد..............
آخرین اخبار