نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظام انتخاباتی درونی در این حزب را پر از تقلب توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه، گفت: نظام انتخاباتی درون حزبی، حزب جمهوری خواه فریبکار و پر از تقلب است. 

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان. بی. سی. نیوز در پاسخ به سوال مجری شبکه که پرسید: آیا از اینکه موضوع انتخاب نامزد حزب جمهوری خواه به این زودی به پایان رسید تعجب نکرده‌اید، گفت: معتقدم که من این کار را به انجام رساندم و این کار خیلی زود هم انجام نشد. معتقدم که هیلاری در حال نگاه کردن به من است و من هم در طرف مقابل به وی نگاه می‌کنم. این موضوع مورد علاقه من است؛ زیرا با برنی سندرز به خوبی رفتار نشد. با او به روشی منصفانه رفتار نشد. همانطور که می‌دانید یک نظام فریبکار و پر از تقلب ضد وی بود. من طرفدار برنی نیستم، اما این یک نظام فریبکار و پر از تقلب است. 

وی در توضیح این موضوع گفت: کاملا فریبکار و پر از تقلب است و من با تلاش فراوان برنده شدم. اگر من تلاش نمی‌کردم و نگران نبودم، نمی‌توانستم برنده شوم، زیرا برخی افراد و از جمله رهبران حزب برخی مسائل را دیکته می‌کردند. اما آنچه که سبب خوشحالی من شده است این است که این کار شبیه کار یک مشت‌زن است و شما باید تا پایان بروید و رقیب خود را شکست سنگین دهید. ما در بسیاری از ایالت‌ها و به ویژه در هفت یا هشت ایالات پایانی با اکثریت قاطع برنده شدیم و آن‌ها اصلا نمی‌توانستند کاری در این در رابطه با این موضوع انجام دهند اما در کل این نظام یک نظام انتخاباتی خوب نیست. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال گوینده شبکه که پرسید: شما از سیستم انتخاباتی بسیار زیاد انتقاد می‌کنید، من کنجکاوم که بدانم آیا شما خواهان این موضوع هستید که ثبت نام در یک روز انجام شود و به مستقل‌ها اجازه رای دادن در انتخابات محلی داده شود؟ آیا شما فردی هستید که قصد دارید که از این مواضع حمایت کنید و رای دادن را آسان‌تر کنید، گفت: شما نمی‌توانید حزب را به آن روش گسترش دهید. همانطور که می‌دانید ما این کار را به دو روش انجام داده‌ایم. من همیشه و زمانی که مستقل‌ها به نفعم رای داده‌اند و به صراحت بگویم زمانی که دمکرات‌ها به نفع من رای داده‌اند، بهتر عمل کرده‌ام. 

ترامپ در پاسخ به پرسشی که آیا وی خواهان تغییر در قوانین انتخابات و آسان‌تر شدن رای گیری است، گفت: من خواهان قوانینی هستم که شهروندان بتوانند رای خود را بدهند. من خواهان رای دادن مهاجران نیستم. شما برای انجام این کار به کارت شناسایی نیازدارید اما شما باید برای رای دادن شهروند کشورتان باشید. 

وی در پاسخ به به این پرسش که آیا از اظهارات پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان، ناراحت شده است، گفت: نه، فکر نکنم که این موضوع مرا آزرده باشد. من دوست دارم که وی از من حمایت کند، اما اگر او نمی‌خواهد که حمایت کند بسیار خوب ما می‌توانیم این موضوع را بررسی کنیم. من قصد دارم که میلیون‌ها و میلیون‌ها رای بیش از آنچه که جمهوری خواهان پیش‌تر کسب کرده‌اند، کسب کنم. 
 
وی افزود: اگر بخواهیم روراست باشیم من باید بگویم که پال رایان را دوست دارم. به نظرم او انسان خوبی است. او سه هفته پیش با من تلفنی صحبت کرد و از من بسیار حمایت کرد. اما اظهارت اخیر وی تعجب برانگیز است و من فکر نمی‌کردم که این اتفاق روی دهد. غافلگیر شده‌ام. باید بگویم که قدری آزرده شده‌ام اما این سیاست است و من از آنچه که در سیاست روی می‌دهد هرگز آزرده نمی‌شوم. من دقیقا نمی‌دانم که در فکر وی چه می‌گذرد. 

نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی آمریکا در پاسخ به سوال گوینده شبکه که پرسید: اگر پل رایان شما را تایید نکند آیا شما فکر می‌کنید که او بتواند رئیس مجمع ملی حزب جمهوری خواه شود، گفت: من در حال حاضر نمی‌خواهم چیزی بگویم. ما این موضوع را بعدا خواهیم دید. من می‌خواهم به شما یک پاسخ قاطع بدهم که اگر این موضوع روی دهد آنگاه یک دقیقه پس از آن من پاسخ خود را خیلی سریع خواهم داد پس اجازه بدهید که این موضوع ابتدا روی دهد. من هرگز به تایید میت رامنی نیازی ندارم. من نیازی به جب بوش ندارم. همانطور که می‌دانید او فکر می‌کرد که من بسیار درباره وی خشن صحبت می‌کنم. او هرگز نگفت که ده میلیون دلار صرف آگهی‌های تبلیغاتی ضد من کرده است. من با او با درشتی رفتار کردم و او تلاش کرد که با درشتی با من رفتار کند. اما انسان سرسختی نبود. من بسیار سرسخت‌تر بودم اما ده یا دوازده میلیون دلار صرف آگهی‌های تبلیغاتی ضد من کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار