سرپرست پليس راهنمايی و رانندگی خوزستان از توقيف 385 دستگاه موتورسيکلت و معرفی رانندگان متخلف به شورای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ قاسم قدرتي گفت: به منظور کاهش تصادفات و روان سازي ترافيک و افزايش آرامش و امنيت عمومي شهروندان، طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد با موتورسواران متخلف در سطح استان خوزستان به مرحله اجرا درآمد.

وي با بيان اينکه  بيشتر اين موتورسيکلت ها به علت نداشتن گواهينامه  مجاز رانندگي از سوي رانندگان اين وسايل  توقيف شده اند افزود: براي کاهش تخلفات و تصادفات موتورسواران اين طرح به صورت مستمر در سطح استان خوزستان اجرا مي شود.

سرپرست پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان عنوان کرد: با توجه به ساختار فيزيکي اين وسيله نقليه و شرايط اقليمي استان  از موتورسيکلت استقبال زيادي مي شود، البته متأسفانه آمار ۳۳ درصدي تصادفات فوتي و جرحي به موتورسيکلت اختصاص دارد، پس مي طلبد که رانندگان مهارت خود را در استفاده از آن افزايش دهند.

سرپرست پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان اضافه کرد: برابر ماده ۱۹ قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، استفاده از کلاه براي رانندگان و ترک نشينان موتورسيکلت اجباري است و مستند ماده ۲۰ در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند حرکت در پياده رو يا در سمت مخالف،
صداي ناهنجار، حرکت نمايشي، استفاده نکردن از کلاه ايمني و تردد در خطوط ويژه اتوبوسراني مأموران پليس مؤظف هستند ضمن صدور قبض جريمه نسبت به توقيف موتورسيکلت به مدت يک هفته و در صورت تکرار يک ماه اقدام کنند.

قدرتي يادآور شد: رانندگان موتورسيکلت هاي متخلف در صورت نداشتن گواهينامه با داشتن اصل شناسنامه و يا کارت ملي به مرجع قضائي معرفي و پس از ارائه بيمه نامه شخص ثالث مي توانند نسبت به ترخيص وسيله نقليه اقدام کنند.

وي  گفت: موتورسيکلت هاي فاقد پلاک چنانچه برابر مقررات پلاک به آنها اختصاص داده شود بايد امور مربوط به شماره گذاري را انجام و پس از دريافت پلاک با مدارک لازم براي ترخيص وسيله نقليه خود مراجعه کنند، در غير اين صورت موتورسيکلت بايد اسقاط شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.