جانشین رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در 9 ماه اول سال جاری حدود 3 میلیون و 500 هزار قبض جریمه از طرف پلیس راهور استان اصفهان برای رانندگان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا جان‌نثاری  امروز در نشست خبری فرماندهی انتظامی اظهار کرد: در بین قشر جوانان موضوع تغییر رنگ پلاک ترویج یافته که اگر با اسپری و یا تافت به روی پلاک بزنند، دوربین‌ها نمی‌توانند تخلف آن پلاک را ثبت کنند اما چنین موردی وجود ندارد و دوربین‌ها تخلفات این پلاک‌ها را نیز ثبت می‌کنند.

وی افزود: در 9 ماه اول سال جاری حدود 3 میلیون و 500 هزار قبض جریمه از طرف پلیس راهور استان اصفهان برای رانندگان صادر شده است که از این تعداد بیشترین تخلفات مربوط به تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت غیرمجاز بوده است، هم‌چنین با توجه به آلودگی هوا پلیس راهور بیشتر فعالیت‌های خود را به سمت پیگیری موضوع آلودگی هوا از سوی خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی سوق داد.

جانشین رئیس پلیس راهور استان اصفهان از ابتدای سال تا کنون با حدود 16 هزار خودرو دودزا در اصفهان برخورد شده است، تصریح کرد: در خصوص برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، برخوردهای پلیس راهور در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

وی در رابطه با توقیف موتورسیکلت‌ها در اصفهان تأکید کرد: طرح توقیف موتورسیکلت‌ها در اصفهان از اواخر سال 93 در اصفهان آغاز شد که طی آن مأموران راهور نیروی انتظامی با موتورسوارانی که کلاه ایمنی نداشتند برخورد جدی داشت که این طرح هنوز هم در شهر اصفهان به طور گسترده‌تر پابرجاست.

جان‌نثاری بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون 15 هزار نفر به دلیل رانندگی خودرو بدون گواهینامه و 46 هزار نفر رانندگی با موتورسیکلت بدون گواهینامه به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: تخلفاتی در آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی ثبت شده که به ازای این تخلفات نمره منفی به راننده تعلق می‌گیرد و اگر نمره منفی افراد به 30 برسد، گواهینامه آن‌ها ابطال خواهد شد و در استان اصفهان از ابتدای سال تا به حال 2 هزار و 150 مورد گواهینامه که نمره منفی 30 داشته‌اند اخذ شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور استان اصفهان عنوان کرد: هر پلاکی که راهنمایی و رانندگی برای شماره‌گذاری خودروها استفاده می‌کند طبق دستورالعمل‌های راهداری ناجا است، پلاک ایران 53 به اتمام رسید و راهداری ناجا دستور داد که از این به بعد پلاک ایران 67 هم برای پلاک خودروهای اصفهان صادر شوند.

وی در پایان بیان کرد: به طور کلی هر کد پلاک، 60 هزار پلاک ظرفیت دارد که در حال حاضر ایران 67 ب و ق در اصفهان رو به اتمام است.



انتهای پیام/م

برچسب ها: صدور ، قبض جریمه ، در9 ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.