مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی پارس آباد گفت: مبارزه بیولوژیک با آفات در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی اکبر حسنیان افزود: برای حفظ محیط زیست به ویژه استفاده بهینه از زمین‌های زراعی بر آن شدیم که راهکاری اساسی برای این مسئله پیدا کنیم و برای مقابله با آفات اهتمام ویژه‌ای به کار ببریم.

وی افزود: یکی از اصول کاری برای مقابله با آفات اجرای برنامه مبارزه بیولوژیک با آفات بوده که به وسیله دشمنان طبیعی از جمله زنبور تریکو گراما و زنبور براکون با موفقیت انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای این برنامه میزان بازدهی محصولات زراعی به طور چشم‌گیری افزایش داشته است و با افزایش سطح مبارزه بیولوژیک به 10 هزار هکتار در شهرستان پارس‌آباد، در مصرف سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی و هزینه های هنگفت آن صرفه‌جویی شده است.

حسنیان بیان کرد: برنامه اجرایی مبارزه بیولوژیکی در زراعت گوجه 2 هزار هکتار، در زراعت پنبه 2 هزار و 17 هکتار و در زراعت ذرت کشت اول 590 هکتار اجرا شده و برای زراعت سویا در سطح 5 هزار هکتار در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه کشاورزان برای اجرای این طرح استقبال ویژه‌ای داشتند و این مورد قابل توجه است که اجرای طرح مبارزه بیولوژیک محصول کشاورزی تولیدی سلامت تغذیه بیشتری را در پی خواهد داشت و با این بازده بالا شاهد پیشرفت در منطقه خواهیم بود.

حسنیان گفت: تاکنون اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در مزارع گوجه فرنگی، سویا، ذرت و پنبه شهرستان پارس‌آباد در حال اجرا است و امیدواریم تا سال آینده در اکثر مزارع قابل اجرا شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت در این شهرستان باشیم.

وی افزود: طرح مبارزه بیولوژیک برای جلوگیری از استفاده بی رویه از سموم شیمیایی در مزارع هم استفاده می‌شود و برای تولید محصولات کشاورزی و حفظ سلامتی محیط زیست هم می‌توان از این طرح استفاده کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.