مجری پروژه تصفیه آب فاضلاب گفت: برای تصفیه سریع تر آب فاضلاب امواج مافوق صوت را به مواد بیو راکتور زده و عمل تصفیه انجام می شود.

علی اکبر زینتی‌زاده مجری پروژه  تصفیه آب فاضلاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصفیه فیزیکی آب گفت: جهت حذف مواد مغذی از فاضلاب با روش‌های متعارف، سه بیوراکتور مجزا مورد نیاز است که مستلزم صرف هزینه اولیه بالا جهت ساخت و راهبری سیستم‌ها است.

وی ادامه داد: این طرح با حذف همزمان کربن و مواد مغذی (نیتروژن و فسفر) در یک بیوراکتور غشایی منفرد انجام شده و با تنطیم شرایط هوادهی و کاربرد امواج فراصوت، فرآیندهای مورد نیاز در یک بیوراکتور صورت می‌گیرد.

زینتی‌زاده یادآور شد: در این سیستم به دلیل بالا بودن شدت واکنش با به کارگیری امواج مافوق صوت و رژیم هیدرولیکی ویژه، زمان ماندگاری مورد نیاز کمتر می‌شود.

وی عنوان کرد: استفاده از غشاء در خروجی این بیوراکتور مزایایی از قبیل کاهش گرفتگی، افزایش عمر غشا و کاهش مصرف انرژی دارد و در این طرح سعی شده که با تلفیق این بیوراکتور با ست‌آپ غشایی، فاضلاب لبنی را تا حد استاندارد آب بهداشتی تصفیه کرد.

مجری این پروژه گفت: پکیج بیوراکتور منفرد بی هوازی، هوازی، انوکسیک با جریان رو به بالا با بهره‌گیری از انرژی فراصوت و نانوفیلتراسیون تقویت می‌شود و بدین طریق می‌توان جهت تولید آب بهداشتی از فاضلاب رستوران ها، هتل ها، ادارات و اجتماعات کوچک با صرف کمترین انرژی و سرمایه اقدام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار